Forum mamhOpla.com.pl

{Astra H}  Trzęsąca kierownica.


pavvelll
Ponad 110km/h trzęsie się kierownica, drży całe auto. Czasem te dwa zjawiska występują razem czasem osobno, a czasem w ogóle jest ok i nic nie drga. Kierownica drga dość lekko, gdy ją mocniej ścisnę to przestaje. Jadąc z górki to drgania się nasilają, w zawieszeniu nic nie stuka. Im szybciej jadę tym mocniej drga i nie przestaje przy dużych prędkościach, chociaż w zeszłym roku przy 150km/h drgania ustawały..
Co zrobiłem:
1. Sprawdzenie auta na trzepakach, sprawdzenie zawieszenia na podnośniku, poduszek silnika, plastikowej osłony silnika od podwozia.
2. Wyważenie kół 2x, zmiana na inny komplet kół.
3. Wymiana tarcz i klocków z przodu.
Zrobiłem z tymi objawami jakieś 50 tys. km. nic się nie nasila nic nie zaczęło stukać, a dodatkowo rozregulowała się zbieżność zaczęło ściągać auto na prawo. Pomocy.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
malerikula
wymień łączniki stabilizatora

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pavvelll
Ale nie stukają, nie ma na nich luzów.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
malerikula
kolega też tak miał nie miał luzów tylko drgało przy 140 wymienił i spokój

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pavvelll
Wymieniłem. Lusterko nie drga, plastiki nie trzeszczą, kierownica spokojna. Przejechałem tylko kawałek jutro w trasie się upewnię.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pavvelll
Jak wjechałem na autostradę znowu kierownica zaczęła drżeć, ale zaobserwowałem, że przy lekkim hamowaniu drży bardziej, przy przyspieszaniu mniej, występuje to przy ponad 100km/h. poniżej tej prędkości jest wszystko ok.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pavvelll
Przeguby, półosie, piasty...? Podobno łożysko może powodować drgania jednocześnie nie hucząc

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

Niestety wszystko o czym piszesz może powodować takie efekty.
Ja bym zrobił jeszcze taki test (pomimo wyważania), zamienił koła (tył z przodem) i zobaczył czy są jakieś zmiany.
Powodów może być masa, od krzywych półosi, przez złe oczyszczenie powierzchni styku tarcz z piastą, po felgi.
Miałem tak kiedyś w aucie, wyważane koła z 3 razy i dalej trzęsło, przetrzepane wszystko - trzęsło. Założyłem na chwile koła znajomego i ... przestało....

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
artb
Wyważanie ok,ale mogą być walnięte opony i też będzie drżało.Sprawdź czy na bokach opony nie ma czasem poprzecznych nierówności,mogą być wadą producenta lub wjechania w dziurę.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic Online
No nie wiem , w pierwszym poście napisał że podmieniał na inny komplet kół

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pavvelll
Byłem na geometrii bo okazało się że prawe koło mam cofnięte o 0,5cm, geometria wyszła ok, To cofnięcie mierzyłem miarką może auto trochę krzywo stało... diagnosta uparł się, że mi koła wyważy ( u niego jeszcze nie wyważałem) stwierdził, że opony trochę biją - zdjął obrócił, założył ponownie. Po wyjechaniu od niego drżenia znacząco zmalały. Coś mnie tknęło założyłem koła z jeszcze innej astry i auto jedzie jak po szynach. Okazało się, że mam walnięte opony na kołach letnich na obu osiach i na zimowych blaszakach.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
jacekZKL
Ja miałem podobny efekt z powodu krzywej felgi prawy przód oraz niewyważanych kół od nowości. Na szczęście turek nie ukradł nowego zapasu, który został podmieniony. Drgania kierownicy przy hamowaniu spowodowane były pokrzywionymi tarczami z przodu. Czytałem kiedyś że rdza puchnąc na piastach pod tarczami wypycha je powodując to że ustawiają się one bijąc na boki, co przy hamowaniu wywołuje drgania na kierownicy.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Astra H_Zafira B}  Krzywa kierownica po ustawieniu zbieżności tOmki 11 442 11-05-2017, 17:23
Ostatni post: tOmki

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości