Forum mamhOpla.com.pl

{Astra H}  Wymiana tarcz i klocków hamulcowych Astra III- przód


as1978
Wymieniłem tarcze i  klocki hamulcowe w Astrze III  - tak przy okazji w "Sam naprawiam..." jest bug -R. Etzold napisał,że aby wymienić tarcze, nie trzeba ściągać jarzma zacisku - to nie jest prawda - trzeba. Ja przy okazji wymieniam śruby mocujące zacisk, więc ten błąd może komuś też trochę namieszać.   
Natomiast nie daje mi spokoju coś innego. Wszystko działa ok, ale tulejki gumowe osłaniające prowadniki są po wymianie klocków jakby "za krótkie" i  nie osłaniają prowadnika do końca ( jest on widoczny 0,5 -0,8 cm pomiędzy gumką przymocowaną do zacisku, a punktem wkręcania prowadnika w jarzmo zacisku.) Czy ktoś może wie lub przypuszcza, co zrobiłem źle? Gumki nie wyglądają na uszkodzone. Nie sądzę, żeby tak miało być.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

Na pewno coś nie tak, skoro gumki nie zasłaniają całości.
Możesz wstawić jakieś fotki?

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
as1978
Rozbieram jutro jeszcze raz. Przy okazji sprawdzę tłoczek, w końcu 250 kkm, nie w kij dmuchał, wysunę tłoczek ( wiesz może ile można bezpiecznie wysunąć, żeby nie wypadł? ), przesmaruję i złożę raz jeszcze. Po zastanowieniu, myślę, że przyczyną jest to, że wcisnąłem tłoczek nie do końca, a tak tylko, żeby można było włożyć nowe klocki.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

tłoczek ma mw. 5cm (celuj w mniej Wink )

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
as1978
Zamieszczam fotkę:
Stan przed ponownym rozebraniem:
You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Stan po ponownym złożeniu - tłok wciśnięty:
You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Stan po kilku depnięciach:
You are not allowed to view links. Register or Login to view.

Czyli nadal to samo. Po wciśnięciu tłoka, niby wszystko ok.Gumki niemal dolegają.  Po użyciu hamulca wszystko wraca do stanu poprzedniego, czyli odstają jak się patrzy. Hamulce brzytwa.

Zamieszczam jeszcze fotki sprężyny i tłoczka.

You are not allowed to view links. Register or Login to view.

Nie jest to kwestia nadmiaru smaru na prowadniku. Wygląda tak jakby klocek zewnętrzny był za mały i nie blokował zacisku przed przesunięciem się na prowadniku pod wpływem tłoczka. A może nie dałem jakiejś osłony gumowej między jarzmo zacisku, a sam zacisk -tj. jakiś dodatkowych gumek, już zwątpiłem, czy aby takich nie było.

Inna przyczyna, która przychodzi mi do głowy to, to, że sprężyna jest słaba i nie dociska klocka zewnętrznego i zacisku do tarczy, ale przecież chyba ta sprężyna i tak nie miałaby siły pokonać tłoczka.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

   
Czy wszystkie elementy z tej grafiki są na miejscu?

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
as1978
Tak, wszystko jest. Zamontowane, przesmarowane, momenty jak w książce piszą.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

Poprosze jeszcze zdjęcie tego typu: You are not allowed to view links. Register or Login to view.

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
DaReK7
Wszystko jest zlozone prawidlowo, tak ma byc, tam nie ma zadnej gumy. Sruby prowadzace zacisk sa widoczne, po zamontowaniu nowych klockow mniej a w miare ich zuzywania wiecej.
Tylko jedna mala uwaga...tych srub nie nalezy smarowac poniewaz bedzie sie przylepial do nich piach co stworzy fajna "mase uszczelniajaca" a to bedzie blokowac zacisk przed swobodnym przemieszczaniem sie.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

hmmm, na logike masz rację Darku. Zastanowiło mnie to, gdyż jeszcze nigdy po założeniu nowych tarcz i klocków, a nawet samych klocków, nie zauważyłem aby trzpień tak wystawał. Zawsze zacisk dociśnięty był do jarzma (nawet jest jarzmo wyprofilowane pod to), natomiast na starym nigdy nie zwróciłem na to uwagi (jak to wygląda).... Tył to co innego tam są osłonki....
Co do smarowania - prowadnice należy smarować smarem do tłoczków (cienko), smarem miedziowym tyły klocków, a suchym grafitem (np. ołówkiem) blaszki na których ustalane są klocki.

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
as1978
You are not allowed to view links. Register or Login to view.

Przy montażu, przy wciśniętym do końca tłoczku, osłona niemal  dolega do zacisku. Dopiero po paru naciśnięciach odchodzi - gdy tłoczek dopchnie wewnętrzną wkładkę cierną  do tarczy. Smarowałem, ale widzę, po lekturze Waszych postów, że nie jak w książce. Prowadniki  cienko ATE Plastilube i tym samym smarem powierzchnie prowadzące wkładki cierne  na zacisku oraz powierzchnię przylegania tłoczka hamulcowego do wewnętrznej wkładki ciernej. Teraz jak czytam książkę,  faktycznie widzę, że prowadniki nie powinny być smarowane. Oczyścić prowadnik i nasmarować gwint klejem anaerobowym.
Jeszcze jedno na zewnętrznym "klocku" była folia, która przykrywała klej, oderwałem folię pozwalając, aby zewnętrzna wkładka cierna przykleiła się do zacisku. Nic w książce o tym nie piszą odnośnie przednich hamulców, odnośnie tylnych już tak, że tak należy zrobić. Natomiast po śladach kleju  na zacisku widziałem, że wcześniej w ten sam sposób montowano wkładki cierne - tj. klejąc je do zacisku, dlatego też uczyniłem tak samo. Może to jest ten błąd. Hades piszesz o smarowaniu powierzchni przylegania klocków, a nie ich klejeniu, więc jedno wyklucza drugie. Sprawdzam na opakowaniu klocków Delphi LP1861 Astra Front - to po cholerę ten klej.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

(19-03-2016, 15:09 )as1978 napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
o, i dlatego sobie tego nie wyobrażałem. Wymieniałem, działa, nie zwracałem uwagi Wink


Co do smarowania/klejenia:
Część producentów wprowadziła rozwiązanie "klejenia" a część ma bez tego i wtedy warto smarować aby uniknąć "piszczenia"
Ja generalnie, kupując klocki z klejem, nie zrywam folii i smaruję. Jakoś nie przemawia do mnie ten klej... (ale to tylko mój wymysł, u mnie się sprawdza - i tak cały czas robię....

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
as1978
Czyli najprawdopodobniej jest jest ok, pozostaje tylko oczyścić prowadniki. Moje wątpliwości wzięły się stąd, że właśnie przy demontażu, zwróciłem uwagę na to, że przy "starych" klockach osłona dolegała do zacisku.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
andrzej.las5
Ja również wymieniałem klocki i tarcze w swojej Zofii.
Podczas wymiany nie czyściłem prowadników bo wydawało mi się że skoro pracowały to nie trzeba nic z nimi robić.

Teraz pytanie, czy prowadniki da się wyjąć bez rozbierania wszystkiego ponownie?
Czy trzeba używać smaru do prowadników czy tak jak napisno wyżej wystarczy je tylko wyczyścić?

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
Nie trzeba rozbierać całości, jednak proponuję wykręcić jeden prowadnik do czyszczenia, po zakręceniu drugi, wystarczy samo czyszczenie bez użycia smaru itp.., który po czasie zbierze brud  i może zablokować zacisk

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Astra H_Zafira B}  Wymiana osłony tarczy hamulcowej tylnej tOmki 4 163 07-06-2017, 13:11
Ostatni post: Mietas
  {Astra H_Zafira B}  {Tutorial} - Wymiana klocków hamulcowych - tył HadeS 1 8,793 23-04-2016, 15:16
Ostatni post: elektryk84
koło {Astra H}  Astra kombi - jakie opony pavvelll 2 638 21-04-2016, 19:56
Ostatni post: pavvelll
  {Tutorial/Manual}  Piasta przód i tył AstraH/ZafiraB szmic 0 1,029 19-08-2015, 23:26
Ostatni post: szmic
  {Tutorial/Manual}  Wymiana łącznika stabilizatora HadeS 1 1,708 19-08-2015, 22:49
Ostatni post: szmic
koło {Tutorial/Manual}  Wymiana urządzenia elektro-hydr. wspomagania układu kier. TRW w AstraH/ZafiraB Mietas 0 992 09-07-2015, 19:45
Ostatni post: Mietas
  {Astra G}  Wymiana tarcz Przód jakie tarcze+ klocki Budys 3 2,731 22-02-2014, 21:26
Ostatni post: Budys
  {Astra H_Zafira B}  {Tutorial } Wymiana przegubu zewnętrznego roboo1 0 2,061 08-07-2013, 12:19
Ostatni post: roboo1

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości