Forum mamhOpla.com.pl

{Astra H_Zafira B}  Falujące obroty w silnikach 1.7 DTR/DTJ


Staff
szmic
Pora opisać problem silników 1.7DTJ/DTR dotyczy AH, AJ i ZB , objawy to falowanie obrotów, nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły, czy odpalany po kilkanaście razy. Objawy zawsze takie same falują obroty silnika, który potrafi gasnąć, możliwe występowanie szarpania na 1-2 biegu, spalanie na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku wskazuje min. 0,7l lub więcej (proszę nie mylić zawyżonych wskazań z wypalaniem filtra DPF). Przyczyną problemu jest zawór ciśnienia.
W załącznikach opis jak można to zdiagnozować, wymienić, zaprogramować oraz jakiego zamiennika możemy użyć.

.pdf   Falowanie obrotów.pdf (Rozmiar: 833.84 KB / Pobrań: 176)

.pdf   nauka małej dawki paliwa.pdf (Rozmiar: 356.55 KB / Pobrań: 252)

EDIT:
W załączniku plik nauki małej dawki paliwa wykonany urządzeniem typu CDP+ (Delphi) na przykładzie Astry J z 2012r.

.pdf   nauka małej dawki paliwa_Delphi.pdf (Rozmiar: 493.13 KB / Pobrań: 51)

oraz przykład nauki w AH oprogramowaniem WOW-Wurth

.pdf   nauka małej dawki paliwa_WOW_Wurth.pdf (Rozmiar: 806.36 KB / Pobrań: 50)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2015, 18:09 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
DeeR
Szmic - szkoda, ze Opel nie ma takich świetnych doradców jak Ty. Temat SCV prześwietlony do granic możliwości od strony praktycznej i teoretycznej. Dobra robota Wink

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pablaris
też przerabiam wątek falujących wolnych obrotów, od kilku dni obserwuje wskazania komputera i u mnie przeważnie dawka wynosi 0,244 okresowo spada do 0,183 ale mam też wyniki powyżej 0,700. Czy ten zawór tak ma czy jest to informacja wskazująca na jego uszkodzenie i potrzebę wymiany. Czy można go jakoś czyścić ew. przesmarować trzpień.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
Pisałem o podjęciu próby czyszczenia filcem i zrobiłem to, obecnie zawór jest dalej testowany, falowanie pojawia się, lecz
z mniejszą częstotliwością, być może mało spolerowałem wnętrze. Nie polecam jednak tego sposobu, po czyszczeniu zawór wylądował w myjce ultradźwiękowej. Jakiekolwiek smarowanie trzpienia jest ryzykowne, za chwilę mamy wszystko na wtryskach, więc lepiej wymienić zawór na nowy i zapomnieć o problemie,  czyszczenie trzeba potraktować jako chwilową naprawę. 
Wyniku 0,700ml/s jeszcze nie widziałem osobiście ale mogę sobie wyobrazić jak w tym momencie wygląda falowanie, przy 0,384ml/s już nie szło wytrzymać  szarpania silnikiem, proponuję szukać nowego zaworu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2015, 19:34 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pablaris
czytałem już dość dużo na temat tych zaworów znalazłem sprzedawcę na alledrogo z Piekar Śląskich, chyba tak jak napisałeś nie zostanie mi nic tylko wymiana, dziwi mnie fakt że po jakimś czasie wszystko wraca do normy i jest ok. Nie mogę rozpracować tego zaworka. przy dawce paliwa ok. 0,700 obroty falowały ale nie było tragedii nie przekroczyły 950 obr/min. Czy ktoś ma może zdjęcie oryginału, na co zwrócić uwagę przy kupnie, czy są jakieś cechy charakterystyczne na które trzeba mieć "oko". jak wygląda oryginał a jak zamiennik (podróbka) gdzie na oryginale są oznaczenia. Wiecie chiniole robią cuda. No i potem zostanie mi problem nauczenia zworka małej dawki paliwa, a nie ma interfejsu. Niestety mam inne ELM i VAG ale te nie chodzą z Oplem.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
W załącznikach masz podane nr katalogowe oryginału i zamiennika, wyglądem zaworki nie różnią się niczym, nr które są na plastikowej części zaworka nie mają żadnego znaczenia i innych na nim nie znajdziesz.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2015, 19:35 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pavforall
czesc,
mam pytanko. Silnik Z17DTH. Falowalo i falowalo i zamowilem zawor. Pojawialy sie tez objwy typu gasniecie silnika przy dojezdzie do swiatel. Zanim zawor doszedl pewnego dnia silnik zaczal falowac i z dziwnym odlgasem pracowac na tez jako goracy.
Ewidentnie zmienil sie odlglos na jeszcze bardziej glosny. Po czym silnik zaczas stawac. Stawal najpierj co pare km (musialem dojechac do domu), zapalalem i jechalem dalej. W domu po tej awarii zmienilem zawor SCV na nowy, ale niestety nie pomoglo. Sprawdzilem kody i mam P1190 -. czyli niskie cisnienie na listwie. Po zapaleniu na zimnym silink faluje jak falowal do tego po prau minutach gasnie z bledem 1190.

Czy to znaczy ze poszla pompa, czy moze ktorys z wtryskiwaczy? Generalnie jak wyjade i trzymam na obrotach to dziala, ale jak puszcze go na wolne...to kapa.

Jest to pompa denso a samochod ma 140tys i 10 lat.
Jakies sugestie? bede wdzieczny.

Pozdrawiam
Pawel

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
Jeżeli chodzi o SCV w silnikach DTH to z tego co pamiętam różni się długością od montowanych w silnikach DTJ/DTR i jest z nimi mniejszy problem, bardzo rzadko psują się , ale objawy masz typowe na SCV, warto również sprawdzić w jakim stanie jest filtr paliwa, ewentualnie wymienić go, SCV po wymianie trzeba zaprogramować, po wymianie lub odpięciu samej wtyczki z niego w urządzeniach diagnostycznych od razu widnieje że "nienauczony". Nie sądzę aby poszła pompa w tym przypadku, raczej nie uruchomiłbyś w ogóle samochodu.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pavforall
Czesc,

Hmm ciekawe jest to co piszesz. Czytalem na necie i ludzie zwyczajnie wymieniaja te zawory i dzialaja bez uczenia.
Czyli ponizsze objawy i gasniecie silnika sa zwiazane z tym ze zawor SCV jest "nienauczony".
Sugerujesz aby podjechac pod opla? czy moze kazde urzadzene diagnostyczne jest w stanie to zrobic?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2014, 17:42 przez pavforall.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
Zgadzam się całkowicie z Tobą, że ludzie wymieniają SCV i nie programują go co jest dla mnie podstawowym błędem, po samej wymianie stwierdzają iż jest poprawa, obroty nie falują i tak zostawiają, zawór ustawi się sam po przejechaniu jakiegoś dystansu 1000-2000km, miałem również taki przypadek iż po wymianie falowanie było nadal, myślałem że trafił się uszkodzony nowy zawór, wszystko ustąpiło po nauce małej dawki paliwa. Dla potwierdzenia tego co piszę zrobiłem przed wymianą podpięcie fejsem i było "nauczone", wystarczyło odpiąć wtyk z zaworu i już jest "nie nauczone". Sposoby na sprawdzenie SCV opisane są w pierwszym poście i pierwszy sposób przed wymianą zaworu czyli odpięcie wtyczki już powinien dać Ci odpowiedź odnośnie stanu zaworu, więc jeżeli masz już wymieniony to trzeba zaprogramować. Oprócz serwisowych urządzeń TECH, MDI można to zrobić opcomem lub urządzeniami typu CDP+, VCI - pod takimi nazwami występują, dodatkowo po wymianie i programowaniu można sprawdzić jakie jest ciśnienie na listwie wtryskowej, w zależności od typu silnika powinno wynosic od ~22MPa do 25MPa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2016, 14:02 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pavforall
Dzieki wielkie.
Kurcze, mozesz podac jak sie uczy ten zawor? W Polsce z tym nie ma problemu ale w Hiszpanii pompe mi cala chcieli zmieniac za 800€....dopiero sam wyczytalem o zaworze. Bylem tez u majstra, podal kod bledu i odeslal do domu...z chora stawka za prace 50€ za godzine....masakra.
Musze isc do nich i wytlumaczyc o co chodzi z tym uczeniem. To trzeba jakos zresetowac czy cos wpisac?
Kazdy program jest inny, ale moze podasz to na przykladzie tego co uzywasz?
Moze taniej i latwiej bedzie samemu sobie kupic narzedzie do diagnostyki....polecisz ktores?

dzieki
Pozdrawiam
Pawel

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
W załącznikach PDF jest wszystko wyjaśnione po kolei w jakie opcje wchodzić interfejsem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2015, 19:37 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pavforall
Czesc,

Zakupilem podlaczenie i podlaczylem pod samochod. Generalnie jak zaczalem samochod chodzi bardzo glosno (wtryski) a obrotny niskie falowaly na zimnym i po jakims czasie pojawial sie P1190 - czujnik CR niedostepny lub zatkany.

Probowalem znalezc opcje uczenia malej dawki paliwa, ale nie bylo jej w wersji programu ktora mialem. Moze czegos takiego nie ma dla silnika DTH? Zamiast tego zrobilem programowanie i wymiane pompy.  Po tym zeby uruchomic samochod musialem dodac gazu i trzymac go zeby nie zgasl pedalem gazu do czasu az nie zlapal paru stopni. tak tez bylo podczas programowania, gdyz samochodl gasl bez gazu.

Po programowaniu, samochod chodzi pieknie, widac ze wtryski sie juz tak nie mecza i silnik dziala lepiej. Jak jest cieply nie ma
problemu i utrzymuje okolo 850 obrotow. Niestety jednak rano jak jest zimnny bez gazu ani nie zapali ani nie bedzie sam pracowal
na wolnych obrotach. Trzeba go potrzymac az lapnie pare stopni i dopiero dziala.

W zalaczniku zrzut ekranu oraz parametry jakie daje silnik jak juz sie ustabilizuje praca (czyli nabierze pare stopni).
Bledy P1190 wczesniej wykasowalem i nawet jak zrobilem kilka km to wiecej blad nie wrocil.

Generalnie pozostaja wiec tylko wolne obroty ktorych brak na zimnym.

Moze jakos inaczej sie programuje pompe po wymianie? Jest jakis sposob na to?
Bede wdzieczny za sugestie. Generalnie spoko, bo widze ze jest lepiej...ale tak jakbym
wrocil do czasu przed wymiana SCV tylko ze jest teraz gorzej bo albo faluje bardziej,
albo nie ma wolnych Smile

Dzieki
Pozdrawiam
Pawel

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
Przynajmniej wyeliminowałeś uszkodzenie pompy, które Ci wciskali, widać że ciśnienie na szynie masz w normie, warto przyjrzeć się EGR, to również może być przyczyną i wcale nie musi być z niego błąd. Zastanawia mnie to co piszesz "Trzeba go potrzymac az lapnie pare stopni i dopiero działa".

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2014, 11:31 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pavforall
Wyglada na to ze nie wie jak pracowac jak jest zimny. Dziwne. Wlasnie przejechalem 50km dalem mu wycisk i dziala pieknie.
Nie gasnie i nie ma bledow. Zostaje tylko rozszyfrowanie tych wolnych obrotow na zimnym.
Jak znow ostygnie calkowicie po nocy sprawdze co wskazuje czujnik temperatury. moze sie zawiesza czy cos.
Generalnie jak silnik jest zimny to sterowany jest na okolo 950-1000 obrotow. Moze cos tu jest zepsute.

A co z EGR sugerujesz? Czy jest jakas diagnostyka do tego? Czy trzeba wyjac i wyczyscic?
Dzieki
Pozdrawiam
Pawel

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Astra J}  Silnik sam zwiększa obroty jarek198867 14 1,397 04-03-2017, 23:25
Ostatni post: rafael1985
  {Astra H_Zafira B}  Dźwięk huczenia 1.7 DTR/DTJ szmic 65 26,476 20-01-2017, 16:51
Ostatni post: szmic
  {Astra H}  Regeneracja Turbosprężarki Astra 1.7 DTJ/ DTR rafael1985 8 661 24-12-2016, 01:00
Ostatni post: rafael1985
  {Astra H}  Luzy zaworowe DTJ brylek20 9 466 18-11-2016, 20:06
Ostatni post: brylek20
  {Astra H}  Spadające obroty i stuki na biegu jałowym hernanc82 7 1,024 02-03-2016, 14:13
Ostatni post: szmic
  {Astra J}  Podwyższone obroty biegu jałowego 1.7 isuzu pimpek 7 2,033 02-12-2015, 21:04
Ostatni post: szmic
  {Tutorial/Manual}  Czyszczenie kolektora dolotowego w silnikach DTI szmic 0 1,261 02-07-2015, 16:11
Ostatni post: szmic
  {Astra H_Zafira B}  Silniki A17DTR/DTJ - najlepszy diesel w Oplu Przemcio 15 9,213 21-01-2015, 16:13
Ostatni post: marwisn
  {Tutorial/Manual}  Czyszczenie EGR w silnikach 1.7 DTR/DTJ szmic 0 2,836 12-08-2013, 18:38
Ostatni post: szmic

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości