Forum mamhOpla.com.pl

{Corsa C_Meriva A}  Opis sposobu kalibracji i naprawy EPS (elektrycznego wspomagania)


Staff
szmic
W załączniku opis problemu elektrycznego wspomagania EPS w Corsie C i Merivie A oraz sposób na pozbycie się denerwującego chrobotania w okolicy licznika

Załączone pliki


.pdf   Meriva_Corsa_ KALIBRACJA I NAPRAWA EPS.pdf (Rozmiar: 359.37 KB / Pobrań: 78)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2015, 19:16 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
bart9797
Działa dzięki:)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
(13-01-2014, 14:38 )bart9797 napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
No to super, że pomogłoSmile

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
baton180
witam

mam kilka pytan odnosnie tej kalibracji
1 czy robimy to na zapalonym silniku ?
2 czy koło kierownicy musi byc całkiem do prawej i dopiero zapłon?
3 czy to pomaga na sporadyczne wyłaczanie sie wspomagania ?

bo mam taki problem w merivie 2006 (samochod ojca) i w corsie 2010 (klienta- anglik)

dziekuje za jakiekolwiek odpowiedzi
pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2016, 20:54 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
Dokładnie wg załącznika powyżej

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2016, 20:54 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

co do sporadycznego wyłączania wspomagania. Sprawdziłbym skrzynkę bezpieczników i bezpiecznik odpowiadający za wspomaganie.
Przeczytaj ten temat>>> You are not allowed to view links. Register or Login to view. , wprawdzie o Zafirze...a nóż, widelec Wink i podobnie się dzieje w Merivie papy Wink

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
DeXterciu
Pacjent COMBO C z 2006 roku z silnikiem Z17DTH. Objawy ściąga samoczynnie do lewej, kierownica podczas jazdy sama obraca się w lewo. Geometria i zbieżność w normach - sprawdzane 3 krotnie na maszynie HUNTER 3D. Kalibrowałem czujnik kąta skrętu poprzez obracanie max w prawo, max w lewo ( autko na podnośniku ) problem nie ustąpił. Czy wobec tego winny za ową sytuację jest sam silnik? Dodam, że nie pojawiają się żadne błędy na tablicy. Wspomaganie jakby mocniej działa w lewo a w prawo słabiej.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

Najprawdopodobniej padł moduł sterujący wspomaganiem, ewentualnie czujnik skrętu koła. Choć raczej to pierwsze

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
maboroshi
Witam,
podłączam się do zapytania.
U mnie wygląda to tak, że w lewo Meriva ma mega doładowane wspomaganie, w prawo idzie ciężko...
Wszystko zaczęło się po wymianie prawej piasty w jednym z lokalnych warsztatów.
Auto przed wizytą skręcało poprawnie w obie strony, po wizycie jest tak jak pisałem wyżej.
Pod komputerem w innym warsztacie nie wykazało żadnych błędów. Mechanik mówił coś o spadkach napięcia w momencie obrotu kierownicą i próbie skalibrowania układu kierowniczego.
Znajomy, który też ma Merivę, mówi że to kwestia ustawienia/kalibracji zbieżności?

Obawiam się, że strzelił któryś z czujników.
Może możecie coś podpowiedzieć?

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
O jakich czujnikach strzelonych piszesz, skoro nie ma błędów, kalibracja to ustawienie czujnika kąta skrętu którą należy w Merivie wykonać po naprawach układu kierowniczego oraz po odpięciu aku., skalibruj i sprawdzisz, a spadek napięcia jest zawsze jak trzymasz na pełnym skręcie do oporu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2016, 08:39 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
maboroshi
Myślałem o czujniku skrętu, ale spróbuję kalibracji. Dzięki

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
maboroshi
Niestety kalibracja pomogła tylko trochę, nie obyło się bez podłączenia do komputera.
Okazało się, że konieczne było coś na kształt " przywrócenia ustawień fabrycznych" kierownicy. Teraz jeździ jak trzeba Smile

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
kulaunogi
Kalibracja pomaga tylko na początku, jeśli układ sam się rozkalibrował to świadczy to o początku końca czujnika skrętu.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
kadmil
szmic a co mam zrobić jak mam start/stop i bez napięcia nie przekręcę "kluczyka" ? (zablokowana kierownica)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
Kamil, nie wiem jak to jest przy start-stop ale z normalnym kluczem to też niekiedy trzeba pokombinować jak jest zablokowana kierownica, próbuj lekko kręcić w prawo lub w lewo tzn. na tą stronę co masz większy luz i uruchamiać startem

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Corsa C_Meriva A}  Świeci się kontrolka wspomagania EPS pawel.d 15 2,104 20-02-2017, 11:31
Ostatni post: szmic
  {Meriva A}  Gdzie znajduje się zbiorniczek wspomagania KrzysiekS 11 11,600 28-10-2014, 02:03
Ostatni post: jacekZKL
  {Meriva A}  Opis rezystora dmuchawy szmic 0 1,407 13-08-2013, 09:29
Ostatni post: szmic

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości