Forum mamhOpla.com.pl

{Corsa D}  Problem z mocą na niskich obrotach


Divinity
Witam serdecznie i z góry dziękuję za porady i wasze opinie.
 
Od niedawna jestem posiadaczem Opla Corsy D 1.3 CDTI 75km rocznik 2007.
Jest to mój pierwszy samochód tym bardziej obawiałem się pierwszej wizyty u mechanika i jego opinii na temat mojego wyboru (nie znam się za dobrze).
Auto ma na liczniku 155 tyś. km więc w pierwszej kolejności zdecydowałem się na wymianę rozrządu (było już słuchać łańcuch) oleju i filtrów.
Mechanik do którego oddałem auto stwierdził, że auto wygląda w porządku poza nieszczelnym wtryskiem wokół którego było widać ropę i małe bąbelki powietrza.
Dodatkowo na niskich obrotach (do 2000) bardzo słabo przyspieszał, powyżej wyglądało to już znacznie lepiej i było czuć że auto ciągnie. Z racji że ten mechanik nie zajmował się wtryskami polecił skierować się do kogoś kto to robi,bo z tej nieszczelności mógł wynikać problem z słabym przyspieszeniem.
 
 
Znalazłem więc w internecie warsztat i dzisiaj oddałem tam samochód. Mechanik od razu podłączył go do komputera i o dziwo nawet nie zajrzał do wtrysków o których wspominałem. Po chwili postawił tezę, że turbina jest do regeneracji i że może po "przewodach" już iść olej bo jest bardzo wysokie zanieczyszczenie DPF'a i nie wie czy uda się go "uratować" ( komputer wskazał 75%).Przyczepił się dodatkowo do długiego odpalania auta (koło 2-3 sekund od przekręcenia kluczyka) Zaskoczyło mnie również to, że stwierdził że jeżeli mnie nie stać na zrobienie wszystkiego na raz to żeby "olać" wtryski i w pierwszej kolejności zrobić turbine bo jak zaleje resztę to będą tysiące do wydania. Regenerację wycenił na 1100 zł.
 
Na początku trochę się załamałem, ale potem zadzwoniłem do pierwszego mechanika i ten nieco się zdziwił bo jego zdaniem turbina załącza się za każdym razem i nie wyczuwał z nią problemów. Zaskoczyło go również to że całkowicie olano temat wtrysków bo jego zdaniem brak odpowiedniego ciśnienia na nich może być faktycznym problem.
 
Poczytałem nieco w internecie i postanowiłem spróbować metodą gazu i hamulca zaczytać błędy. System wyświetlił dwie sekwencje błędów - 6342 i 6132.
Przeszukałem wiele stron z listami błędów i nigdzie nie znalazłem tych oznaczeń. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?
Z góry dzięki.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
Mietas
Jak odczytałeś te błędy, pytam bo coś w nich brakuje, jeśli pojawiły się na wyświetlaczu i występowały tam zera to też trzeba je podać

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Divinity
Podaje ilość mignięć kontrolki "check engine".

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic Online
Ta metoda jest nic nie warta, można ją sobie darować, tylko podłączenie do kompa, dedykowany fejs do opla lub urządzenia typu CDP ewentualnie serwisowy Tech2

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
Mietas
Trzeba mieć wprawne oko żeby poprawnie odczytać miganie, lepszym rozwiązaniem jest odczytanie błędów za pomocą interfejsu diagnostycznego, inaczej trudno będzie pomóc przynajmniej naprowadzając na włścciwą usterkę

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
grajek_dlugi
Ja od poniedziałku auto mam u mechanika, lekkie zamulenie bylo zawsze na niskich obrotach a turbina u mnie jest głównym pożeraczem oleju. Później bardzo dlugo musialem kręcić aby odpalila. Wymienilem filtr paliwa licząc na zabrudzenie ale to nie pomoglo. Ostatecznie wyskoczył błąd kąta wtrysku i błąd początku wtrysku co oznacza za pompa jest mehanicznie do naprawy. Mechanik dość w porządku i sprawdzil jeszcze ciśnienie sprężania (22bary) i wtryski (sa ok). Dodam że warto sprawdzić jeszcze trawersy bo tędy dostaje się olej do paliwa u mnie tak bylo. Ktoś tam grzebał i przykręcił te śrubki na silikon. Nie chce straszyć ale istnieje możliwość że pompa wtryskowa się kończy

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pawlik1112
WItam,
Odnośnie ciśnienia sprężania 22 bar, z całą pewnością mogę powiedzieć, że jest to za mało, dla diesela minimum to 25 barów, dla nowego sprawnego silnika to 30-35bar ( w zależności od stopnia sprężania). Odsyłam do artykułu You are not allowed to view links. Register or Login to view..
Odnośnie silnika 1.3 CDTi, ma on taką charakterystykę że poniżej 2200 obr/min ma on bardzo niski moment obrotowy i moc, jest to normalne dla tego silnika, jedyne co można zrobić to chip tunning, trochę pomoże lecz po pewnym czasie znowu będzie mało... Piszę z własnego doświadczeniaSmile Polecam zapoznać się z wykresami dla tego i innych silników na stronie v-tech:
You are not allowed to view links. Register or Login to view.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości