Forum mamhOpla.com.pl

{Corsa D}  Sprężarka klimatyzacji corsa d 1.3


pimpek
Witam ekipę. Mam problem. Gdzieś podczas jazdy urwała się wtyczka od kompresora, nie wiem jskim cudem, ale wiszą mi tylko dwa kabelki może i ktoś mi w nocy wyrwał wtyczkę. Teraz mam pytanie czy jest jakaś różnica jak podłączyć te kable? Generalnie podajemy nimi napięcie na elektrozawór, ale wyczytałem gdzieś że jest tam i dioda, i błędne podłączenie powoduje uszkodzenie diody co za tym idzie elektro zaworu.Nie wiem ile w tym prawdy, bo po podłączeniu miernika w obie strony mam tę sam rezystancje. Nie chciał bym uszkodzić sprężarki, generalnie szansa jest 50/50.A może ktoś ma corsę i podpatrzy u siebie jaki kolor kabelka z której strony.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
Mietas Online
Może ten schemat pomoże w rozwiązaniu problemu

   

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

czy to chodzi o wtyczkę od czujnika kompresora? You are not allowed to view links. Register or Login to view.

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pimpek
tak jest,dokładnie.Chodzi o tą wtyczkę z 3 i 4 zdjęcia.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

Pozostaje przekopać schemat (You are not allowed to view links. Register or Login to view. z inną (np. w jakimś komisie Wink ) lub sprawdzić polaryzacje diody tak aby jej nie spalić

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Jacek2308
Wtyczka sie raczej oderwała sama jeszcze za czasów gdy mialem AF też mi sie ta wtyczka urwała dopasowałem wtedy jakąś podobną nie oplowską i działalo przez parę lat i tak sprzedałem ale nie pamiętam bym miał problem z dopasowaniem który kabel gdzie.

W życiu jak to w życiu nie jest łatwo.


Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pimpek
Właśnie sprawdzałem, i wychodzi na to że diody nie ma.W jednym kierunku powinna być większa rezystancja, a w obydwu jest identyczna.Chyba pozostaje tylko komis, i leżakowanie pod autem.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic Online
jakiej diody , o czym piszecie, w cewce sprężarki jest bezpiecznik termiczny

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pimpek
Więc jeśli jej nie ma to można podłączyć te kabelki jak się chce? Wyłącznik termiczny nie ma polaryzacji. Przy zwiększonej temp. rozłącza układ i tyle.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
malerikula Online
mi sie wydaje że dioda jest napewno żeby prąd szedł tylko w jedną strone, nie pamietam dokładnie przerabiałem temat jak przepalił mi się bezpiecznik termiczny o którym pisze Szmic. Popytam jutro w pracy elektroników czy coś sie stanie z dioda jak ja żle podłaczysz

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic Online
sprawdziłem dwa schematy i nie znalazłem przedmiotowej diody, kolejna sprawa to gdyby była dioda to cewkę można sprawdzić w kierunku przepływu napięcia tylko w jedną stronę, z ciekawości sprawdzę jutro u siebie, podaj Krzysztof źródło gdzie to wyczytałeś

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
malerikula Online
ja przejrzałem schematy i też nie umiem znalesć tej diody na schemacie ale dam se uciąć paznokieć że dioda jest

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

Tez mi się wydaje. Jest równolegle

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pimpek
O tej diodzie wyczytałem na forum elektrody,komuś też wyrwało wtyczkę i miał problem. Teraz znaleźć nie mogę.

Może się przyda, Sprężarka denso nr kat 55703721.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic Online
Sprawdzone i myślę że podłączenie będzie tak samo, wg tego co pisałem wcześniej nie stwierdziłem podczas pomiarów aby była dioda (gniazdo i wtyk sprawdziłem dokładnie z obydwu stron na każdym pinie), ktoś na elektrodzie pomylił pojęcia dioda - bezpiecznik, reszta w załączniku (foto), pomiar oporności wyszedł u mnie 4,4ohm - tolerancja miernika, więc zgadza się z pomiarem 4,5ohm

Załączone pliki


.pdf   OPIS.pdf (Rozmiar: 442.58 KB / Pobrań: 13)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Corsa D}  Odgrzybianie klimatyzacji manutd 12 652 05-05-2017, 19:07
Ostatni post: szmic

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości