Forum mamhOpla.com.pl

Diagnostyka ELM327_Modyfikacja


Staff
szmic Online
Z uwagi na to, iż oplomaniacy posiadają w swoich garażach również pojazdy z grupy Fiat przedstawiam małą modyfikację interfejsu ELM 327, po której można połączyć się po linii CAN z nowszymi pojazdami z grupy Fiata. Modyfikacja wykonana została na interfejsie z softem V1.5, możliwa jest również na starszych softach 1.3-1.4. W załączniku brakuje wpisu o rozbiórce fejsu, więc wystarczy nożykiem do tapet lekko podważyć i ściągnąć naklejkę, mamy wtedy dostęp do czterech śrubek. Modyfikacja zastępuje adapter żółty (typ 3 wg oferowanych przez firmę Viaken)), który wymagany jest do wejścia w kolejne moduły w Fiacie Punto i Grande np. elektryczne wspomaganie kierownicy (diagnoza awarii czujnika kąta skrętu), dla fiata Bravo II oraz Croma takie połączenie realizowane jest za pomocą adaptera zielonego (typ 1 z Viakena).
Za pomocą takiej przeróbki w ELM oraz dodatkowego adaptera zielonego mamy możliwość pełnej diagnostyki oraz programowania w najnowszych fiatach po linii Can.
   

Załączone pliki


.pdf   MODYFIKACJA INTERFEJSU LM327.pdf (Rozmiar: 436.03 KB / Pobrań: 84)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-10-2016, 21:55 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania: Luki12
Staff
szmic Online
W celu uzupełnienia postu powyżej (modyfikacji ELM) chciałbym przedstawić szerzej możliwości ELM327 z kilkoma programami, które są cokolwiek warte.
Więc, tak jak opisywałem w poradniku modyfikacji w przypadku pojazdów grupy Fiat, Alfa, Lancia (nowsze wersje programu mają dodatkowo kilka modeli SUZUKI) możliwości są duże z programem FiatEcuScan, czyli odczyt z wszystkich modułów (również po CAN), kasowanie błędów, adaptacje podzespołów, kalibracja czujników i co najważniejsze można sprawdzić przebieg z ECU.
Ostrożnie z kasowaniem jakichkolwiek ustawień czujników w tym programie ponieważ do powrotu są specjalne procedury bez użycia interfejsu.

Dla innych pojazdów niż opisywana grupa powyżej nie jest wymagana modyfikacja interfejsu.
Kolejnym programem jest ScanMaster ELM, który posiada dużo gadżetów. W przypadku opla tylko kasowanie CHECK, kiepsko
z odczytem błędów, ale jest opcja sprawdzenia sondy (nie działa w każdym modelu), wypadania zapłonów i kilku innych rzeczy, zależy jak go sobie skonfigurujemy pod dane auto.
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie

Następnym ciekawym programem jest PCMSCAN, funkcje tak samo jak w ScanMaster, dodatkowo kilka fajnych funkcji np. "Dynamika - mierzenie mocy i momentu obrotowego", konfiguracja zegarów dla podglądu parametrów, zapis Live Data  itd.
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie 

Dobrym i szybkim narzędziem, oczywiście jeżeli potrafimy właściwie odczytać wskazywane wartości jest ScanTool.net.
Bardzo dobrze pracuje na canie w oplu (kilka screenów z tego programu bez podłączenia do auta).

[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie


[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie
Jak widać przy zastosowaniu odpowiedniego programu z interfejsem ELM327 można poradzić sobie z diagnostyką, plus wspomniany w innym poście SDPROG. Pomijam kilkanaście innych programów współpracujących z ELM327, szkoda na nie czasu (ograniczone możliwości, brak j. polskiego, problemy w połączeniu z pojazdem itd..) Interfejs potrafi również wykonać parę ciekawostek
w Fordach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2017, 07:46 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic Online
Kolejna modyfikacja interfejsu ELM 327 czyli obsługa MS CAN oraz HS CAN dla FORDA, umożliwiająca przełączanie między middle speed CAN a high speed CAN a to z kolei umożliwia dostęp do modułów takich jak: GEM, RCM, EATC, DDM, PDM, RDDM, RPDM, AHCM, PAM, ACU, SRM, BCM, PCM, TCM, HEC, EHPAS, HCM

Załączone pliki

.pdf   Modyfikacja ELM327 dla ford.pdf (Rozmiar: 1.12 MB / Pobrań: 16)


Przykładowe screeny z programu Forscan po wykonaniu modyfikacji (dodatkowo możliwa obsługa Mazdy)
   
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-06-2015, 10:24 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic Online
Podsumowanie w/w  modyfikacji.
Aby diagnozować grupę Fiat i Ford z przedstawionymi modyfikacjami potrzebujemy dwa interfejsy ELM327, jest jeszcze inne rozwiązanie z zastosowaniem tylko jednego interfejsu.
Wykonujemy drugą modyfikację ELM czyli pod Forda, oprócz diagnostyki całej gamy pojazdów zyskujemy możliwość podłączenia do Forda, Mazdy, Jaguara itd., dokupujemy trzy adaptery (cena 1 szt. 17,50zł) : adapter 1 (zielony), adapter 2 (czerwony), adapter 3 (żółty), które wymagane są do pracy z programem MES lub FES i w ten sposób na jednym interfejsie dodatkowo można obsłużyć całą grupę pojazdów Fiata (Alfa, Lancia, kilka modeli Suzuki).
Przykładowa fotka adapteru typ 3 (żółty)
   

Dla pojazdów grupy Fiat poniżej 2000 roku nie posiadających OBD2 tylko wtyk 3 pinowy potrzebny jest dodatkowy adapter, który wygląda tak:
   

Na razie temat ELM został wyczerpany do momentu sprawdzenia jego możliwości w innych grupach pojazdów. Przedstawione modyfikacje zostały sprawdzone i działają bez problemu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-06-2015, 19:22 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic Online
MaxiEcu, kolejny program działający z interfejsem typu ELM327
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie
Niestety najtańsza opcja programu z licencją OBDII ogranicza się do zwykłej diagnostyki i skasowaniu podstawowych błędów, pozostałe zakładki opel, seat itd..., są nieaktywne, licencję można przypisać do interfejsu lub komputera. Jak widać na powyższym screnie istnieje możliwość diagnostyki konkretnych marek. Przykład na AH:
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie

[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie
Obsługa opla do 2011r, można prawdopodobnie programować funkcje (brak możliwości sprawdzenia), licencja dla danej marki np. opel, to wydatek min. 200-230zł, pełna licencja dla obsługi wszystkich dostępnych marek ponad 500zł. Oprogramowanie działa z ELM firmy Mari:
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie
podczas testów udało się uruchomić MaxiEcu (licencja przypisana do komputera) bez problemów na zwykłym ELM327 z wersją V1.5, firma Mari oferuje również interfejsy typu MPM-COM, które są o wiele lepsze od ELM, oprócz opisywanego MaxiEcu działają z kilkoma uniwersalnymi programami typowymi dla ELM oraz obsługują niektóre programy ( starsze wersje) pod grupę VAG, BMW, Volvo, Reno.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2015, 22:44 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Diagnostyka Opel - Interfejs diagnostyczny - procedury aktywacji i programowania Mietas 16 26,647 08-02-2017, 23:57
Ostatni post: rafael1985
  Diagnostyka - SDPROG szmic 30 45,257 23-10-2016, 06:25
Ostatni post: ja37
  {Ogólny}  Diagnostyka Vpecker szmic 0 1,312 19-10-2016, 21:52
Ostatni post: szmic
  Diagnostyka - Autophix ES620 szmic 0 5,433 23-08-2014, 22:37
Ostatni post: szmic

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości