Forum mamhOpla.com.pl

{InsigniaA}  Z18XER układ chłodzenia - awaria


k52940
Witam, jestem nowy na forum i potrzebuję pomocy. 
Przeszukałem tematy na forum jednakże nie znalazłem podobnego przypadku. Poniżej opis mojej awarii w oplu insignia 1.8 xer.

Jakiś czas temu pojawił się chwilowy komunikat "awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem". Być może błędnie ale nie przejąłem się zbytnio tym faktem. Z samochodem nie działy się żadne niepokojące rzeczy aż do momentu kiedy po odpaleniu auta wyświetlił mi się komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego. Zakupiłem więc stosowny płyn i po sprawdzeniu stanu okazało się, że jest ubytek, który został przeze mnie uzupełniony. po pokonaniu trasy ok. 15 km zatrzymując się przed bramą, a następnie w garażu zauważyłem obfity wyciek płynu chłodzącego w okolicach zbiorniczka wyrównawczego. 
Na drugi dzień kiedy samochód ostygł, w zbiorniku znowu nie było stanu  i pojawił się komunikat o niskim stanie płynu, który został uzupełniony. Po krótkiej przejażdżce po mieście, w garażu znowu pojawiła się plama z płynu chłodniczego po stronie kierowcy, jednakże tym razem nie wyłączyłem auta i otworzyłem maskę. Okazał się, że wiatrak załącza się jednak po zakończeniu pracy widoczne jest bulgotanie wody w zbiorniku wyrównawczym (tak jakby się zagotowała). Temperatura na zegarach utrzymuje się w pozycji pionowej 90 st. C, ogrzewanie działa normalnie, nie zauważyłem też dziwnej pracy silnika ani innych objawów. Jestem już umówiony do mechanika na diagnozę jednakże boję się, że w przypadku utraty dużej ilości płynu może coś zadziać się z autem.
W związku z powyższym mam pytanie czy ktoś miał podobny przypadek lub przewiduje co mogło się wydarzyć?
Czytałem opinie na forach innych marek z podobnymi objawami jednakże ilość przyczyn powodujących taki stan rzeczy jest ogromna począwszy od wadliwego korka zbiornika wyrównawczego, zapowietrzenia układu chłodzenia, uszkodzenia czujnika temp., termostatu lub pompy wody, aż po uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub samej głowicy. 
Auto ma przejechane 150 tys. jestem jego drugim właścicielem od ponad roku czasu. W historii serwisowej są informację o wymianie korka zbiornika wyrównawczego przy przebiegu 30 tys. oraz wymianie termostatu przy przebiegu 84 tys. km. 
Będę wdzięczny za rady ewentualne sugestie co sprawdzić w pierwszej kolejności. Z góry dziękuję za pomoc.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
Mietas Online
Kolego moim zdaniem podstawą jest ustalenie źródła ubytków płynu i następnie usunięcie usterki, uzupełnianie płynu jest tylko doraźnym zabiegiem załatwiającym problem na chwilę. Komunikatów jakie otrzymujesz nie wolno lekceważyć, narażasz się na ogromne wydatki, dlatego nie bez powodu kontrolki dotyczące układu chłodzenia są czerwone

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

Czy termostat działa poprawnie?, tzn. czy po załączeniu się wiatraków otwiera się obieg?
W takiej sytuacji na pewno zapisały się błędy. Przydałoby się podpiąć pod interfejs i odczytać kody błędów. Ja myślę, że to termostat - na chwilę obecną - po zagotowaniu płyn wywala przez korek zbiorniczka zamiast lecieć w druga stronę...

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
k52940
Dziękuję za szybką reakcję i udzielone odpowiedzi. Dzisiaj jadę do mechanika na diagnostykę komputerową. Musze jednak do niego dojechać. Jest znowu ubytek płynu więc zamierzam odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego dolać płynu, włączyć ogrzewanie na max i uruchomić samochód żeby się ewentualnie układ odpowietrzył. Mam nadzieję, że to tylko termostat bo poza bulgoczącym płynem w zbiorniku a w konsekwencji jego wyrzucaniem przez zbiornik wyrównawczy nie ma innych objawów np. typowych dla uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Samochód nie dymi, korek od oleju jest czysty bez mazi, natomiast w układzie chłodzącym nie zauważyłem śladu oleju. Mam nadzieję, że mój tok rozumowania nie doprowadzi do pogorszenia sytuacji.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
cichy117
Jeśli winny będzie termostat to powinien się gotować. Przy padniętej uszczelce olej w płynie lub na odwrót to rzadkość. Niech mechanik sprawdzi płyn na obecność spalin to wszystko się wyjaśni

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
szybki2xxl
(16-03-2016, 13:24 )k52940 napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
Witam

Od jakiegoś czasu mam podobny problem. W mojej isi 1.8+LPG również ubywa płyn chłodniczy - miałem wymieniany termostat, rozrząd wraz wymianą uszczelki pod głowicą i nic nie pomogło. Czy u Ciebie udało się zlikwidować problem? Jak tak to napisz co było przyczyną i w jakim warsztacie naprawiłeś auto.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania: mentol75
mentol75
witam  panowie  miesiąc temu kupiłem Insignie 1,8 2012 rok   wszystko bylo oki,  az tu nagle  zaczelo wywalac plyn do gory  zbiorniczkiem 
przewod od termostatu  raz pecznieje raz jest miekki,  jaka byla diagnoza u was, dodam ze wlasciciel  wymienial rozrzad, ale pompy wody nie ruszali, robili uszczelke pod glowica,  czekam na wasze  opinie

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

Czy auto z LPG? Jakieś błędy OBD?

Zacząłbym od podstawowej rzeczy, czyli od diagnozy termostatu i korka zbiorniczka wyrównawczego.

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Jacek2308
Jak nie masz jakiegoś programu do spr. błędów  to dokładnie jak Hades pisze, najpierw korek bo on najbardziej odpowiada za utrzymanie ciśnienia w układzie i jak nie trzyma to dla tego będzie wywalało. 
Później sprawdź czy do odpowiedniej temp. rozgrzewa się silnik to da Ci info. o termostacie.

W życiu jak to w życiu nie jest łatwo.


Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
mentol75
witam żadnych błędów  nic, robilem test  na glowice ale oki zostaje  albo korek  ,albo termostat  lub pompa wody

normalne jest   w tych silnikach   ze jak jest rozgrzany  i odkreca sie  korek to plyn   uderza do góry,  i dziwny jest  zbiorniczek od gory takie kropelki plynu    powietrza  dziwne

sprawdzałem temperaturę przewód  od termostatu  do chlodnicy  robi sie  goracy  jak temperatura  osiągnie 90 st   czy to normalne

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic Online
gdyby przyczyną była pompa to już byś nie jeździł, tak jak pisali koledzy powyżej zacznij od korka, z tego co piszesz to wg mnie reszta działa prawidłowo jak na razie

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
mentol75
jak jeszcze mozna sprawdzic termostat

oki tak zrobię  wielkie dzięki

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
czapeczka50
(06-12-2016, 23:18 )szybki2xxl napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
Witam.Kilku kolegów poruszyło temat ubytku płynu w silnikach A18xer,niektórzy ponad rok temu,ale żaden nie napisał czy i jak sobie z tym poradził.u mnie tez występuje w mniejszej lub wiekszej ilości ten problem.powymieniałem węże wodne od instalacji gazowej i na ta chwile widzę,ze problem nie jest już tak poważny.termostat tez wymieniłem bo z niego też był wyciek.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
jacekZKL
Musiałbyś wymienić jeszcze kilka uszczelek, które znajdują się np pod karbonitowym korpusem termostatu taka kwadratów. Na rurce magistrali wodnej. Może to być też uszczelka korka zbiornika wyrównawczego. A najlepiej to spryskać talkiem i patrzeć gdzie ucieka woda. A jeszcze najlepiej podjechać do kolesia który ma pompkę, którą zwiększy ciśnienie w układzie i sprawdzi gdzie jest wyciek.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości