Forum mamhOpla.com.pl

{Meriva A}  Meriva ciężko odpala,buczy, dużo większe spalanie


pakiet10000
Witajcie ponownie.
Walczę z Merivką już dłuższy czas lecz nadal nie udało mi się rozwiązać problemu .
Podłączyłem ją pod komputer i miała takie błędy
P0400-Exhaus Gas Recurcilacja Flow
P1614-Układ napędu
p1616-Hoter Indicator B
P1620-???
P3419 Cylinder 3
P3D16-układ napędu
To jest to co pokazał mi komputer wykasowałem i było ok jakiś czas.
Ale nadal walczę z buczeniem podczas dodawania gazu gdy naprzykład kogoś wyprzedzam jadąc na 5 biegu redukcja na 4 gaz a tu buuuuuuuu i powoli sie rozpędza.
Dalej czasami autko pali z dotyku a od wczoraj trzeba dłużej poczekać-zapali za pierwszym  ale k 3 sek trzeba kręcić.
Kolejne co zauważyłem to to że jadąc z równą prędkością np 90km/h przeważnie zaczyna szarpać jak by się dławiła powyżej 100km/h jest ok.
No i EPS czesto się wyłącza elektroniczny układ wspomagania ale znalazłem już tu na forum sposób kalibracji czekam tylko na aktywowanie konta.
Dodam że autko sprowadzone jeżdzę nim ok 1 ms i chciałbym postawić je na nogi.

To co zrobiłem to:
Zbieżność ustawiona( nadal kierownica "patrzy" w lewo a ściąga autko w prawą)
Wymieniony olej+filtr
Wymieniony filtr powietrza
Wymieniony rozrząd

Myślę sprawdzi ć cewki
Przepływomierz
wyczyścić przepustnicę
dokładnie przejrzeć bezpieczniki

Co więcej nie wiem i proszę o pomoc
Autko ma motor 1.6 8v

Odpowiedz
szmic
Z tego co widzę to błąd recyrkulacji spalin, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze ?  itd..., EGR - wyczyścić, świece sprawdzone i cewka, czym diagnozujesz auto że błędy po eng, na wyłączanie wspomagania nie jestem pewien czy kalibracja rozwiąże problem, chyba że czujnik kąta skrętu jest dużo poza wymaganym zakresem ale bardziej stawiałbym na problem z elektryką

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2016, 19:57 przez szmic.)

Odpowiedz
pakiet10000
(14-11-2016, 19:27 )szmic napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
Witaj korzystam z torque część błędów po angielsku częśc po polsku.:-(
Więc tak jutro zabieram się do czyszczenia EGR zobaczę świece i cewki.
Zobaczę jak wyjdzie smarowanie i kalibracja czy to też coś da, gdzieś czytałem o przesuwaniu tego czujnika po zdjęciu poduszki kierowcy też spróbuję jak nie zadziała.
Z elktryką to może masz rację bo jak czasami stoję to widać jak światła i licznik przygasają  tak jak by deczko falowały obroty może cewka na 3 już się sypie.
Muszę te autko doprowadzić do ładu bo głównie żonka nim jeździ ja mam inny wynalazek A-Klase i nie narzekam:-)
Dzięki za pomoc .
Jutro zabieram się za nia- i dam znać co i jak:-)

Odpowiedz
pakiet10000
Więc po chwili nieobecności:
Buczenie juz załatwione-było spowodowane źle założonym wężem od filtra powietrza do przepustnicy nie widoczne z góry a od spodu można było palec włożyć-teraz autko ma "buta" i nic nie buczy:-)
Problem z odpalaniem usunął się sam po uszczelnieniu rury w/w-nie wiem czy to to ale autko pali za 1 razem bez kręcenia.
Co do szarpania autkiem też się naprawiło:-)
Pozostało mi poszperać przy kolumnie kierowniczej i czujniku kąta skrętu bo zbieżność ustawiona a nadal kierownica patrzy w lewo a samochód ściąga w prawo( a nie był walony).

Odpowiedz
szmic
Bravo Ty, nawet bym nie pomyślał że takie błędy spowoduje źle założony wąż, spróbuj jeszcze skalibrować czujnik kierownicą i powinno być ok

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2016, 13:01 przez szmic.)

Odpowiedz
HadeS
Administrator

EGR nie ma w tym silniku - jakby co Wink

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Corsa B}  X14SZ - Ciężko zapala, po rozgrzaniu gdy schodzi z obrotów-gaśnie jacekZKL 14 5,303 15-07-2015, 19:59
Ostatni post: jacekZKL

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości