Forum mamhOpla.com.pl

{Ogólny}  Akumulator - problemy z ładowaniem, dobór do auta, jak dbać, itp.


andrzej.las5
Witajcie.
W moim samochodzie zamontowany jest akumulator 55Ah a to że pomału już pada muszę kupić nowy.
Przeglądając stronę Inter Cars widnieje tam kilka rodzajów akumulatorów, tzn. 44Ah, 47Ah, 61Ah.

Jaki rodzaj byłby odpowiedni do mojego modelu?

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
shella DM
54, 55 Ah

You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
jacekZKL
A ja taką firmę Yuasa. Tani i dobry. W innym mniejszym aucie mam taki i kręci na prawdę żwawo. I w dodatku o połowę tańszy niż Varta.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
andrzej.las5
Dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi.
Osobiście pewnie zainwestuję w Centra Futura.
U żony w Skodzie jeździ już trzeci rok i spisuje się dobrze.

Zastanawiam się tylko, czy użycie słabszego akumulatora np 45Ah nie wpłynie negatywnie na układ ładowania.
Mam w garażu w miarę świeży akumulator 45 Ah.
Jak sądzicie. Co może się stać przy zastosowaniu mniejszej pojemności akumulatora? Tak w razie W gdybym nie zdążył kupić odpowiedniego?

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
Mietas
Do ZB z silnikiem Z18XER_A18XER fabrycznie był/jest montowany akumulator i alternator

K60 = ALTERNATOR, 100A
TN6 = AKUMULATOR,55AH

dobierać należy taki akumulator jak zaleca producent lub o zbliżonych parametrach i chociaż alternator ma w tym przypadku odpowiedni zapas nie można przesadzać wkładając akumulator mocno odbiegający od podanych parametrów, inna sprawa to kwestia jakiego producenta, ja już do kilku aut stosuję akumulatory Futura - moim zdaniem b. dobra relacja cena _ jakość a do tego 3 lata gwarancji i assistance

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
andrzej.las5
Dzięki za info.
Akumulator pomimo całonocnego ładowania padł. Miał tylko 10V.
Wybór padł na Centra Futura 53Ah. Kosztował tylko 250 zł. Tylko jest troszkę mniejszy.

A tamten był jeszcze oryginalny GM. Na słupku nabita była data 2006r.
I tak długo się trzymał Smile

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Jacek2308
Jak w temacie - jakiś miesiąc temu zapaliła się i świeciła, ale nie miałem (nie mam nadal) czasu wnikać o co chodzi, sprawdziłem tylko jadąc w Testmode i ładowanie było troszkę pow. 14 V, więc olałem to, bo po ponownym uruchomieniu auta było wszystko ok. Dziś właśnie zapaliła się żonie ponownie. Nie wiem czy to oznaka, że słabnie akumulator ? Bo to mogło by być prawdą, bo ostatnio tylko krótkie odcinki jeżdżę i często jest auto gaszone. Czy ewentualnie to coś innego ? 
Błędów na kompie nie sprawdzałem.

W życiu jak to w życiu nie jest łatwo.


Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

Jacku, bez błędu, wróżymy tylko Wink
Wyjmij akku i podładuj przez noc...zobaczymy co dalej.

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
jacekZKL
Ja proszę Ciebie jeżdżę tylko krótkie odcinki 2 km do szkoły i z powrotem, rano i po południu tak samo. A jak na razie aku żyje, no i ostatnio nie było przecie syberyjskich mrozów. Więc nie przejmowałbym się. Czasem kontrolki zapalają się, gdy się nieumiejętnie biegi zmienia. Wiesz jak to z babami. O dwa pedały za dużo...

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Jacek2308
Tak sądzę, że to nic specjalnego i pewnie podładować trzeba kiedyś....może w weekend podjadę do garażu i zostawię u teścia na trochę do podładowania, a jak nie dam rady (co bardziej prawdopodobne)  to na Sylwka* będę jechał nach* Augustów to się podładuje.

EDIT: 05.03.2015r.


A tak w ogóle to przy okazji znalazłem

P0621 - Obwód sterujący lampka alternatora "L", wadliwe działanie  

Kiedyś mi się właśnie zapaliła kontrolka ładowania tzn. z 2-3 miesiące temu i dziś żonie też, ale zgasło dziś samo.

W życiu jak to w życiu nie jest łatwo.


Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

Jacku podepnij miernik do akku w samochodzie na wolnych obrotach i zobacz jakie jest napięcie. Drugi pomiar - niech Monika przegazuje, a Ty w tym momencie odczytaj czy napięcie skacze

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Jacek2308
Hmm czyli tak minimum 200 zł, tzn. w Warszawie znacznie więcej ale rozumiem, że to się objawi padnięciem całkiem ładowania i nie wiadomo kiedy czy np. kontrolka ładowania zacznie np. zapalać się częściej ?

W życiu jak to w życiu nie jest łatwo.


Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
Mietas
W moim przypadku kontrolka ładowania zachowywała się normalnie, nie sygnalizując zbliżającego się końca alternatora. Brak woltomierza na tablicy przyrządów (zegarów) nie ułatwia życia kierowcy, w ZB (ale nie tylko) można wprawdzie uzyskać taką informację, ale wymaga to zaglądania do ukrytego menu wyświetlacza, co nie jest za bardzo wygodne. Ten brak u siebie rozwiązałem w ten sposób, że jakiś czas temu zainstalowałem sobie dodatkowy woltomierz cyfrowy i mam możliwość obserwowania wartości napięcia zasilania od momentu włączenia zapłonu. I właśnie przed opisywaną wyżej awarią alternatora zauważyłem że podczas jazdy późną porą dnia w dość sporym korku napięcie na woltomierzu zaczęło spadać, nie wzrastało po zwiększaniu obrotów i to dopiero był sygnał że coś jest nie halo z ładowaniem, dojechałem w ten sposób przy słabnącym natężeniu świateł do miejsca docelowego, po wyłączeniu silnika już ponownie nie dał się uruchomić, pomiar napięcia na biegunach akumulatora pokazał że został całkowicie rozładowany. Oczywiście ładowanie aku z prostownika do następnego dnia i po znalezieniu warsztatu dojazd tylko na aku przez ok. 15 km, po wjechaniu na posesję warsztatu wspomaganie kierownicy zdechło a po naciśnięciu hamulca na zegarach choinka, resztkami sił mechanik wjechał na podnośnik i zaczęła się wymiana alternatora. Finał opisany wyżej.

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Jacek2308
Nie udało mi się zmierzyć miernikiem, a dziś kontrolka wieczorem zapaliła się ponownie, jednak jak jechałem i wszedłem przy palącej się kontrolce w testmode i ładowanie miałem 14.1 - 14,2 V. Więc nie wiem czy to wina całkiem alternatora czy po prostu słabo coś łączy do tej kontrolki ? Czy ładowanie te co wyświetlane w testmode to nie do końca jest prawdą ?

W życiu jak to w życiu nie jest łatwo.


Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
Mietas
Wg moich doświadczeń i porównania wskazań z dodatkowego woltomierza napięcia ładowania podawane w testmode są wiarygodne, w dodatku najdokładniejsze w porównaniu z innymi miernikami

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Ogólne} Jak zadbać o klimatyzację? Mietas 4 3,562 09-05-2014, 09:51
Ostatni post: Mietas
  Jak pozbyć się rys na lakierze nadwozia ? Mietas 1 2,459 27-04-2014, 14:53
Ostatni post: Mietas
  Gwarancja a serwisowanie auta w ASO Przemcio 0 1,305 02-07-2013, 13:18
Ostatni post: Przemcio

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości