Forum mamhOpla.com.pl

Opel ASTRA OPC


HadeS
Administrator

OPEL ASTRA G OPC I

You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

Lata produkcji: 1999-2001.
Limitowana do 3000 sztuk. Wyprodukowano ją, aby uzyskać homologację sportową (wymagana liczba min. 2500 egzemplarzy). W stosunku do wersji 2,0 Sport posiadała następujące zmiany:
silnik ("ostry" wałek rozrządu, inny kolektor wydechowy, komputer, usunięty wałek wyrównoważający, chłodnica oleju, pływające sworznie tłokowe, koło zamachowe z 8 otworami, kute tłoki);
skrzynia biegów (F-23, ze skróconymi przełożeniami);
zawieszenie (niższe o 20/10 mm i twardsze);
hamulce (średnica tarcz 308/240mm);
masę (-50 kg);
felgi 17 calowe BBS;
opony 215/40R17 Dulnlop SP 9000;
spojler, inna listwa pod przednim zderzakiem, lusterka OPC;
obrotomierz wyskalowany do 8000 obr/min (odcięcie obrotów przy 7000);
tapicerka "Sky Line" (w części egzemplarzy fotele Recaro);
dostępne kolory: niebieski (Arden Blue), srebrny (Silver Star), czarny (Antracyt Black);
Dane techniczno - eksploatacyjne: Silnik X20XER
poj. skokowa 1998 cm³;
max. moc 118 kW (160 KM) przy 6500 obr/min;
max. moment obrotowy 188 Nm przy 4300 obr/min;
przyśpieszenie 0-100 km/h: 8,2 sek;
prędkość maksymalna: 220 km/h[/img]
Lata produkcji: 1999-2001.
Limitowana do 3000 sztuk. Wyprodukowano ją, aby uzyskać homologację sportową (wymagana liczba min. 2500 egzemplarzy). W stosunku do wersji 2,0 Sport posiadała następujące zmiany:
silnik ("ostry" wałek rozrządu, inny kolektor wydechowy, komputer, usunięty wałek wyrównoważający, chłodnica oleju, pływające sworznie tłokowe, koło zamachowe z 8 otworami, kute tłoki);
skrzynia biegów (F-23, ze skróconymi przełożeniami);
zawieszenie (niższe o 20/10 mm i twardsze);
hamulce (średnica tarcz 308/240mm);
masę (-50 kg);
felgi 17 calowe BBS;
opony 215/40R17 Dulnlop SP 9000;
spojler, inna listwa pod przednim zderzakiem, lusterka OPC;
obrotomierz wyskalowany do 8000 obr/min (odcięcie obrotów przy 7000);
tapicerka "Sky Line" (w części egzemplarzy fotele Recaro);
dostępne kolory: niebieski (Arden Blue), srebrny (Silver Star), czarny (Antracyt Black);
Dane techniczno - eksploatacyjne: Silnik X20XER
poj. skokowa 1998 cm³;
max. moc 118 kW (160 KM) przy 6500 obr/min;
max. moment obrotowy 188 Nm przy 4300 obr/min;
przyśpieszenie 0-100 km/h: 8,2 sek;
prędkość maksymalna: 220 km/h

Opel ASTRA G OPC II

You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

Lata produkcji: 2002-2003.
Po sukcesje pierwszej wersji Astry OPC, wypuszczono drugą wersję w której główną różnicą było dodanie do silnika turbosprężarki. Charakterystyka pracy silnika była bardziej płynna, samochód lepiej przyśpieszał w dolnym zakresie obrotów. Oprócz trzydrzwiowego hatchbacka oferowano również wersję kombi. W stosunku do OPC I posiadał następujące zmiany:
silnik (dodano turbosprężarkę);
inny zderzak przedni i tylny;
progi (takie same jak w Astra Coupe);
słupki (oklejone okleiną imitującą karbon);
felgi (firmowane przez Opla);
tapicerka (półskórzane lub skórzane fotele Recaro);
wnętrze (kierownica z szarym elementem + konsola centralna lakierowana na jasno szary);
oświetlenie (ciemne klosze lamp przednich i tylnych, w opcji lampy ksenonowe);
dodatkowe wyposażenie opcjonalne (tempomat, podgrzewane fotele, kurtyny - poduszki powietrzne),
Dane techniczno - eksploatacyjne:
Silnik Z20LET
poj. skokowa 1998 cm³;
max. moc 147 kW (200 KM) przy 5600 obr/min;
max. moment obrotowy 250 Nm przy 1950 obr/min;
przyśpieszenie 0-100 km/h: 7,2 sek (kombi 7,5 sek);
prędkość maksymalna: 240 km/h (kombi 231 km/h).

Opel Astra H OPC

You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

Lata produkcji: 2005-2011.
Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka napędowa oferuje kierowcy 240KM i 320Nm momentu obrotowego. Silnik połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, o krótkich przełożeniach. O elastyczności możemy wypowiadać się w samych superlatywach. Auto przyśpiesza z każdej prędkości i w każdej chwili wybranej przez kierowcę. Dzięki takim parametrom Astra OPC, według producenta pierwszą setkę osiąga po 6.4 sekundach, zaś prędkość maksymalna wynosi 244km/h. A jak jest w rzeczywistości? Test na zamkniętym terenie wszystko zweryfikuje. Najpierw prędkość maksymalna i przyśpieszenie do pierwszych 100km/h. Jedynka, dwójka i już po 6.6 sekundach na prędkościomierzu ukazuje się cyfra sto. Kolejne biegi i Astra ochoczo, przyśpiesza aż do 255km/h (według własnych pomiarów). Kolejną próbą jest zacieśniający się slalom. Próba ta ukazuje, że mimo twardego zawieszenia Opel ma tendencje do sporej podsterowności, z którą musimy często walczyć. Zauważyłem też, podczas ostrego przyśpieszania, układ kierowniczy jest niedopracowany gdyż powoduje wyrywanie z rąk kierownicy. Trzeba o tym zawsze pamiętać i posiadać sporo siły, aby Astrę OPC utrzymać w ryzach. Zawieszenie jak przystało na sportowe auto zestrojono twardo, a nawet bardzo twardo i nie zapomnijmy, że mamy jeszcze możliwość utwardzenia go za pomocą przycisku SPORT. Tak ustawione zawieszenie daje ekstremalne doznania podczas jazdy Astrą OPC.
Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1998ccm benzynowy (turbo)
Moc: 240KM przy 5600obr./min
Moment obr.: 320Nm przy 2400obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 6.4sek. [6.6sek. własne pomiary]
Vmaks: 244km/h [255km/h własne pomiary]
Zużycie paliwa: 13.0/7.0/9.2 [15.6/9.8/11.9 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 52litrów
Teoretyczny zasięg: 436 kilometrów
Wymiary: 4290/2033/1405 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1393kg
Ładowność: 423kg
Pojemność bagażnika: 340/[690] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 3/5

Opel ASTRA J OPC

You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

Lata produkcji: 2012 - ....
Silnik o mocy 280 KM i momencie obrotowym 400 N*m został zaprojektowany dla wersji OPC. W porównaniu do poprzedniego modelu Astry OPC moc silnika została zwiększona o 40 KM. Silnik został zbudowany na bazie motoru opracowanego dla modelu Insignia, którego moc została zwiększona o 30 KM.
Praktycznie cały silnik został wykonany z aluminium, posiada rozrząd o zmiennych fazach napędzany łańcuchem. Aby silnik pracował równomiernie zastosowano przeciwbieżne wałki wyrównoważające. Za chłodzenie silnika odpowiada płaszcz wodny sięgający dna cylindrów a tłoki od spodu natryskiwane są olejem.
Silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana jest z wałka rozrządu i zwiększa ciśnienie paliwa do poziomu 155 barów. Ciśnienie wtrysku na biegu jałowym wynosi 50 barów. Paliwo wtryskiwane jest przez wtryskiwacze umieszczone poniżej zaworów dolotowych a specjalny kształt denka tłoka ma powodować zawirowania mieszanki wokół świecy zapłonowej.
Układ dolotowy powietrza został zmodyfikowany przez zwiększenie jego przekroju poprzecznego. Powietrze docierające do turbosprężarki przepływa przez czujnik wilgotności powietrza, który je mierzy a dane przesyła do ECU (sterownika wtrysku). Informacje o wilgotności powietrza wpływają na skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Przed turbosprężarką producent dodał rezonator tłumiący syczenie turbosprężarki. Turbosprężarka została zmodyfikowana o podwójny spiralny kanał wlotu spalin do wirnika (twin-scroll). Zmiana polega na tym, że spaliny z pierwszego i czwartego cylindra oraz drugiego i trzeciego cylindra spotykają się bezpośrednio dopiero przed turbiną. Turbosprężarka generuje ciśnienie doładowania na poziomie 1.5 bara. Powietrze zanim dotrze do cylindrów jest chłodzone w intercoolerze.

Dane techniczne
Silnik: benzyna, 4-cylindrowy, o pojemności 1998 cm3 i mocy 280 KM
Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa
Osiągi:
Zużycie paliwa:8,1 l/100 km
Przyspieszenie (0-100 km/h): 6,0 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h

2014 Opel Astra OPC/VXR (280hp) - DRIVE & SOUND




Żródło: Internet

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-10-2014, 18:28 przez Mietas.)

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Mietas Online
Opel Astra OPC EXTREME: wyjątkowy hot-hatch

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutuje Opel Astra OPC EXTREME. Wyjątkowa wersja samochodu powstającego również w Polsce będzie dysponować mocą ponad 300 KM.

Astra OPC EXTREME powstała na bazie modelu OPC Cup i przenosi wyścigowe technologie na drogi publiczne. Pod karbonową maską pracuje 2-litrowy silnik benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Generujący ponad 300 KM motor jest najmocniejszym 4-cylindrowcem w historii marki. Jego aluminiową konstrukcję dopasowano do wąskiej, 6-stopniowej skrzyni manualnej, przenoszącej moc poprzez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie  [IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie

Pojazd jest o 100 kg lżejszy od konwencjonalnej Astry OPC, głównie dzięki zastosowaniu komponentów węglowych. Wykonano z nich aerodynamiczny tylny błotnik, dyfuzor, przedni spojler, maskę, usztywnienia zawieszenia, pokrywę silnika, koła oraz dach. Zderzaki natomiast wyprodukowano z aluminium. Za hamowanie odpowiada 6-tłokowy układ hamulcowy Brembo z przednimi tarczami o średnicy 370 mm. Kierowca będzie miał do dyspozycji regulowane podwozie.

[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie  [IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie

W nowym modelu usunięto tylne siedzenia i wstawiono klatkę bezpieczeństwa. Kierowca i pasażer zasiądą w kubełkowych fotelach Recaro z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa Schroth. Zamszową kierownicę wzmocniono włóknami węglowymi i ozdobiono drobnymi, żółtymi szwami, natomiast na progach bocznych i przednim spojlerze znajduje się specjalne logo. Wielowarstwowy lakier można połączyć z nowoczesnymi okleinami.

[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie  [IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie  [IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie  [IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie  [IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie 
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie

Przedstawiciele marki zapowiadają uruchomienie produkcji tego modelu w limitowanej liczbie. Pozostaje pytanie, w której fabryce będzie powstawał. W Gliwicach, czy w niemieckim Russelsheim?

Źródło: Opel

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2014, 15:46 przez Mietas.)

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Opel CORSA OPC HadeS 1 1,436 04-02-2015, 21:46
Ostatni post: HadeS
  Opel INSIGNIA OPC HadeS 0 1,285 16-11-2013, 18:17
Ostatni post: HadeS
  Opel Vectra C OPC HadeS 0 1,273 16-11-2013, 17:40
Ostatni post: HadeS
  OPEL MERIVA A OPC HadeS 0 1,097 16-11-2013, 16:22
Ostatni post: HadeS
  Opel ZAFIRA OPC HadeS 0 1,290 15-11-2013, 17:22
Ostatni post: HadeS
  O firmie Opel Performance Center HadeS 0 1,159 15-11-2013, 09:14
Ostatni post: HadeS

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości