Forum mamhOpla.com.pl

{Vectra C}  Z18XER glosny silnik


TomCat
Witam serdecznie
Posiadam Vectre C SRI (UK) 2008 1.8 Z18XER kombi
Autko zakupione w styczniu tego roku i wszystko bylo pieknie, ale nie dlugo. Moze dwa tygodnie pozniej blad na desce P0014 i tryb serwisowy. Nastepnie skasowanie bledu i powrot do mechanika po godzinie. Koles poradzil zeby zaczac od najtanszej opcij: plukanie silnika, wymiana oleju (nie pamietam co to bylo, jakies 5w40 zalecane do vw,audi i cos jeszcze). Pomoglo, ale tylko na ten blad. Powoli silnik zaczynal chodzic coraz glosniej, ale zwalalem to na plecionke wydechu, ktora byla na wykonczeniu. Po wymianie bylo troche lepiej, ale tylko troche. Silnik jest glosny juz na wolnych obrotach. Jak mi ktos nieznajomy wsiada to pyta czy to diesel (Angry Nastepnie nie wydaje mi sie ze silnik ma pelna moc. Cos ok. 3tys. obr. jest utrata mocy. Silnik powinien sie bardziej wkrecac, a tu jest taka jakby dziura, a pozniej to juz tak idzie bo idzie. Posiadalem wczesniej zafire 1.6 i lepiej sie wkrecala w tym zakresie obrotow. Poza tym przy odpalaniu mam slawny klekot przez 2-3s i ten klekot przechodzi, ale silnik dalej jest glosny i drzy. Drgania na wolnych obrotach przenoszone sa na kierownice i na fotel.
Ogolnie silnik ma nieprzyjemny dzwiek i jest bardzo slyszalny w kabinie. Jazda nie jest przyjemnascia.
Odpala na strzal, obroty nie faluja, bledow nie ma, wcisniecie sprzegla nic nie zmienia, spala 11/100 ( co jest ponad norme w tym silniku, mysle)
Czytalem troche o kolach zfr i mysle ze to moze byc to. Ten klekot przy starcie to sie zgadza, ale silnik chodzi glosno caly czas i to jest zagadka.
Bardzo prosze o jakies porady, sugestje, albo cokolwiek.
A tak to wyglada:



Z gory dziekuje za jakiekolwiek sugestje bo juz jestyem troche zalamany, a za troche ponad miesiac czeka mnie wyprawa do PL tym autem i jestem pelen obaw.
Pozdrawiam

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

Ewidentnie koła ZFR do wymiany. Przy okazji kontrola soleonoidów.

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
shella DM
TomCat - to co opisałeś działo się w mej Zofii , zgadzam się z HadeS-em.
A oto przyczyna Twych kłopotów
You are not allowed to view links. Register or Login to view.
rozsypane koło zmiennych faz rozrządu strony ssącej.
Wymień koła zfr ( oba ) + rozrząd, sprawdź stan elektrozaworów ( solenoidów ),płukanka + nowy olej valvoline synpower
i ciesz się ciszą i jazdą.
Napisz jeszcze ile silnik ma przejechane.

You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

a i przy okazji wymień uszczelniacze po stronie rozrządu

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
TomCat
Tak, to teraz juz jestem pewien ze to kzfr (oby tylko). Przed chwila zakupilem obydwa od GM i zaworki INA (240£). Rozmawialem z mechanikiem i mowi ze spokojnie se z tym poradzi, chociaz jeszcze nie robil rozrzadu w tym silniku. Jutro rano mam byc u niego! Nie moge sie doczekac.
Auto ma przejechane 69tys. Poprzedni wlasciciel musial zaniedbac wymiany oleju, albo to ten typ tak ma.
Mysle ze te kola to byl powod do pozbycia sie auta, tylko co oni zrobili ze przed wymiana oleju chodzil prawie normalnie? Boje sie myslec czego tam naleli.
Poza tym auto jest w idealnym stanie i napewno bede je trzymal przez pare lat.
Dzieki za odpowiedzi i mam nadzieje odezwac sie jutro jak odbiore auto. Oby bylo nie do poznania Smile
Pozdrawiam

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

no ale rozumiem, że od razu rozrząd zmieniasz. Jest to konieczne!!

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
TomCat
Tak. Rozrzad i wszystkie uszczelniacze. Mechanik pozaglada to tu to tam i moze znajdzie cos jeszcze. Nie wymienie tylko pompy wody bo ona i tak jest oddzielnie, a przebieg nie jest az taki wielki zeby byla jakos zajechana. Smile

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

spokojnie, pompę wody razem z paskiem klinowym i rolkami przy 120kkm Wink

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
andrzej.las5
shella DM napisał(a):Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
Masz jakieś doświadczenie z tym olejem?
Mi po wymianie KZFR zalali oryginalnego Dexosa 2 ale jakoś nie mam do niego zaufania.
(Przy okazji, wymienili mi koła, solenoidy a silnik dalej po nagrzaniu klekocze. Zapewne szklanki zaworów tylko serwis nie potrafił tego od razu zlokalizować i to niestety na mój koszt).

No właśnie. Skoro klekocze cały czas, to czy nie są to przypadkiem szklanki zaworów???

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2014, 21:35 przez andrzej.las5.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
shella DM
andrzej.las5 napisał(a):Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnieJeżdżę na nim od prawie roku, wymieniłem koła zfr bez zaworków, po płukance i na tym oleju - silnik zupełnie inaczej się wkręca.
U mnie też klekot był nie do zniesienia, brak mocy, i większe spalanie - koło zupełnie się w środku rozsypało i nie miało możliwości przesuwania kąta otwarcia i zamknięcia zaworów.
A co do szklanek - wystarczy pomiary szczelinomierzem zrobić, w razie "W" szlifnąć którą trzeba ( lub sam trzonek zaworu ) i bez wielkich kosztów cieszyć się jazdą.

You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

andrzej.las5 napisał(a):Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
to musiałaby to być bardzo zaniedbana czynność, aby słychać było cały czas zawory).
Generalnie tylko przy odpaleniu słychać klawiaturę (przez chwilkę). To jest wina własnie tego, że olej musi zostać podany. Od tego wszystko się zaczyna, całe kłopoty z ZFR( oczywiście są i inne składowe problemu z zfr, np. Solenoidy, itp.). Dlatego tak ważne jest używanie odpowiedniego oleju i płukanki. Im olej lepszy tym szybsze smarowanie, wypełnienie kół ZFR, itp.
O ori oleju GM lepiej zapomnieć Big Grin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2014, 23:20 przez HadeS.)

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
andrzej.las5
U mnie zimny silnik uruchamia się cicho i ładnie pracuje.
Natomiast jak osiągnie właściwą temperaturę, to ewidentnie słychać klekotanie zaworów i to cały czas.
Jeździ normalnie, ładnie się zbiera tylko ten cholerny klekot.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
HadeS
Administrator

no to trzeba zainwestować w kontrolę zaworów, nowa uszczelkę pokrywy + ewentualbne koszta szlifowania lub wymiany plytek

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2014, 11:33 przez HadeS.)

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
TomCat
Auto odebrane. Jest ogromna roznica. Teraz zbiera sie duzo lepiej w calym przedzialw obrotow. Po przejechaniu zaledwie 20km widze ze spalanie spadlo. Pracuje ciszej i juz sie tak nie trzesie, ale jednak w kabinie jest dosc glosno i dalej czuje delikatne drgania na kierownicy. Nie tak mocno jak bylo, ale jednak. Mysle ze to moze byc poduszka lub cos gdzies dotyka i przenosi wibracje. Moze ktorys tlumik lub cos w przedziale silnika.
Zmienione dwa kzfr z zaworkami, wszystkie uszczelniacze i pasek rozrzadu z napinaczem i rolka. Stara rolka juz gubila smar ze srodka. Zaplacilem 220£ + moje kola i zaworki.
Stare kola zabralem do rozebrania. Musze zobaczyc co tam sie stalo Smile
Dziekuje za rady co do tych kol i pozdrawiam.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
jacekZKL
Jak je rozbierzesz to wrzuć fotki, ciekaw jestem co tam w środku się rozleciało. U mnie przy starcie słychać tłuk, łomot ale jak na razie zrobiłem 4tys km i błędów brak. Silnik sam w sobie nie należy do cichych. 120km/h jeszcze idzie wytrzymać, a powyżej już tak we łbie chuczy, że mało nie odpadnie.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Vectra C}  Luz zaworów Z18XER. Odif 1 257 31-01-2017, 09:52
Ostatni post: kuchar

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości