Forum mamhOpla.com.pl

{Corsa C_Meriva A}  Świeci się kontrolka wspomagania EPS


pawel.d
Zanik wspomagania w Merivie A, świeci kontrolka wspomagania eps, pomocy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2016, 11:23 przez Mietas.)

Odpowiedz
szmic Online
Wspomaganie jest tylko elektryczne, najlepiej podłączyć pod kompa i dokładnie odczytać o co chodzi, filozofii nie ma tutaj żadnej, silnik wspomagania i moduł znajduje się pod kolumną kierownicy, wystarczy ściągnąć osłonę i sprawdzić, kolejna sprawa to bezpiecznik czy nie ma wypalonego gniazda pod nim, może być również przetarta wiązka elektryczna przy samej kolumnie kierowniczej

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2016, 09:29 przez szmic.)

Odpowiedz
l.ukasz
Również mam co jakiś czas wyłączenia wspomagania. Dodatkowo szarpania kierownicy przy skrajnych położeniach. Jakiś rok temu pojechałem do poleconego mi elektryka.

Podłączył pod kabel i wyszło:
  • ochrona przed przegrzaniem włączona
  • różnica między czujnikami położenia kierownicy
Parę razy skasował błędy i tyle. Przy którejś wizycie wspomniał, że takich rzeczy z Oplem nie robił i w sumie sam nie wie. Co ciekawe po skasowaniu błędów dziwnie chwilowo wyłączały mi się światła na skrajnych położeniach kierownicy. Od kupna mam automatyczne włączanie świateł, więc raczej nie ruszam pokrętła zmiany oświetlenia. Po jakiś czasie zauważyłem, że w pozycji wyłączonych świateł, światła mi co jakiś czas gasną. Zacząłem włączać dodatkowo ręcznie i problem ze światłami ustąpił, teraz znów nie ruszam pokrętła.

A wspomaganie? Czasami się wyłącza, ale obecnie rzadziej. Szarpanie nadal występuje, ale nie zawsze.

Z rzeczy przeczytanych w sieci:
Kiedyś czytałem, że smar w elementach wspomagania się zużywa. Idzie tam jakiś specjalny, drogi oplowski, ale ktoś próbował "na oko" dobrać odpowiedni. Podobno pomogło. Inny trop jaki czytałem to problemy z napięciem - podobno pomaga wymiana akumulatora, ktoś też przerabiał instalację w aucie z powodu podawanego za wysokiego napięcia na wspomaganie.

A ja? Na razie jeżdżę na tym co jest. Szczęśliwie obecnie za często się nie wyłącza, ale zobaczymy jak będzie później.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2016, 13:15 przez l.ukasz.)

Odpowiedz
szmic Online
Temat wspomagania jest opisany tu: You are not allowed to view links. Register or Login to view. , co do smarowania trzpienia silnika elektrycznego wspomagania to autoryzowany serwis zaleca specjalną pastę (koszt ~100zł za kilka gram), niestety za całą usługę trzeba wydać 250-300zł. wszystkie czynności możemy wykonać sami za około 15zł, bardzo dobrze sprawdza się smar grafitowy, reszta w poradniku z linka, "różnica między czujnikami położenia kierownicy" może wynikać z braku kalibracji, przeróbka z powodu zbyt wysokiego napięcia - nie wiem co autor miał na myśli ale urządzenia w samochodzie mają swój zakres pracy i róznica napięcia wyższego w przypadku Merivy rzędu 1-2V nie ma znaczenia, co innego poniżej

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2016, 13:30 przez szmic.)

Odpowiedz
tomekmaja
Pacjent Combo C 2004r. Nagły zanik wspomagania pojawienie kontrolki EPS. Bezpiecznik (50A)-OK. Silnik ektryczny (podłączony na krótko pod akumulator-kreci). Moduł (zamotowany na kolumnie) oraz czujnik skretu wymienione na inne (używane). Wspomaganie nadal niedziala kontroka EPS swieci. Prosze o podpowiedzi gdzie szukać dalej.

Odpowiedz
szmic Online
Podłączałeś pod komp , masz  błąd C1500/C1517 ? na wtyczkach wsp. jest dobry kontakt, ładowanie aku prawidłowe, jesteś pewny za używany czujnik skrętu  - przeważnie to jest główny powód, próba kalibracji była robiona.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2016, 20:24 przez szmic.)

Odpowiedz
tomekmaja
Kompa nieposiadam, prad do modulu dobry kontakt, aku dobry ale ladowania niesprawdzalem (kontrolka ladowania gasnie po odpaleniu), czujnik ze szrotu (oczywiscie sprzedawca twierdzi ze musi byc ok), kalibracja- od skrajnego lewego do skrajnego prawego krecone.

Odpowiedz
szmic Online
Ok, sprawdź ładowanie, przy słabym też są takie objawy, na kompa możesz podjechać do mnie (kontakt przez PW)

Odpowiedz
ashero
Mam ten sam problem. Mam zamiar zabrać się do sprawdzania styków, aku, itd na początek. Szkoda tylko że nie mam możliwości na kompie sprawdzić. Mam interfejs ale oprogramowanie chinskie. Może ktoś wie jak można sprawdzić położenie czujnika skrętu??
Dodam że u mnie wspomaganie się wyłącza jak skręcam w lewo. Na początku w skrajnej pozycji a teraz nawet kiedy zaczynam skręcać.

Odpowiedz
szmic Online
położenie czujnika sprawdzisz opkiem, może wystarczy zrobić tylko kalibrację jak czujnik jest poza zakresem

Odpowiedz
ashero
(21-12-2016, 18:42 )szmic napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
Gdzie w Warszawie można to sprawdzić?? Oczywiście po za  aso.
Dodam że w wulkanizacji na podniesionym samochodzie włączałem silnik w kierownica się nie przemieszczała i nawet nie wyłączało się wspomaganie przy skręcie.
Zastanawiam się nad wymianą aku. Ładowanie mam raczej dobre ( 14 v w czasie jazdy na aku) ale światła przygasają kiedy coś nowego włączam. np wiatrak czy nawet światła awaryjne.

Odpowiedz
szmic Online
sprawdź dokładnie ładowanie i aku tutaj masz temat pomocniczy co do reszty You are not allowed to view links. Register or Login to view.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-12-2016, 19:51 przez szmic.)

Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Corsa C_Meriva A}  Opis sposobu kalibracji i naprawy EPS (elektrycznego wspomagania) szmic 14 22,396 06-01-2017, 11:59
Ostatni post: szmic
  {Corsa B}  Przepalający się bezpiecznik przy skręcaniu kół szmic 0 748 14-07-2015, 12:42
Ostatni post: szmic
  {Meriva A}  Gdzie znajduje się zbiorniczek wspomagania KrzysiekS 11 10,018 28-10-2014, 02:03
Ostatni post: jacekZKL

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości