Forum mamhOpla.com.pl

{Corsa C_Meriva A}  Opis sposobu kalibracji i naprawy EPS (elektrycznego wspomagania)


szmic Online
W załączniku opis problemu elektrycznego wspomagania EPS w Corsie C i Merivie A oraz sposób na pozbycie się denerwującego chrobotania w okolicy licznika

Załączone pliki


.pdf   Meriva_Corsa_ KALIBRACJA I NAPRAWA EPS.pdf (Rozmiar: 359.37 KB / Pobrań: 56)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2015, 19:16 przez szmic.)

Odpowiedz
bart9797
Działa dzięki:)

Odpowiedz
szmic Online
(13-01-2014, 14:38 )bart9797 napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
No to super, że pomogłoSmile

Odpowiedz
baton180
witam

mam kilka pytan odnosnie tej kalibracji
1 czy robimy to na zapalonym silniku ?
2 czy koło kierownicy musi byc całkiem do prawej i dopiero zapłon?
3 czy to pomaga na sporadyczne wyłaczanie sie wspomagania ?

bo mam taki problem w merivie 2006 (samochod ojca) i w corsie 2010 (klienta- anglik)

dziekuje za jakiekolwiek odpowiedzi
pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2016, 20:54 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic Online
Dokładnie wg załącznika powyżej

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2016, 20:54 przez szmic.)

Odpowiedz
HadeS
Administrator

co do sporadycznego wyłączania wspomagania. Sprawdziłbym skrzynkę bezpieczników i bezpiecznik odpowiadający za wspomaganie.
Przeczytaj ten temat>>> You are not allowed to view links. Register or Login to view. , wprawdzie o Zafirze...a nóż, widelec Wink i podobnie się dzieje w Merivie papy Wink

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz
DeXterciu
Pacjent COMBO C z 2006 roku z silnikiem Z17DTH. Objawy ściąga samoczynnie do lewej, kierownica podczas jazdy sama obraca się w lewo. Geometria i zbieżność w normach - sprawdzane 3 krotnie na maszynie HUNTER 3D. Kalibrowałem czujnik kąta skrętu poprzez obracanie max w prawo, max w lewo ( autko na podnośniku ) problem nie ustąpił. Czy wobec tego winny za ową sytuację jest sam silnik? Dodam, że nie pojawiają się żadne błędy na tablicy. Wspomaganie jakby mocniej działa w lewo a w prawo słabiej.

Odpowiedz
HadeS
Administrator

Najprawdopodobniej padł moduł sterujący wspomaganiem, ewentualnie czujnik skrętu koła. Choć raczej to pierwsze

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz
maboroshi
Witam,
podłączam się do zapytania.
U mnie wygląda to tak, że w lewo Meriva ma mega doładowane wspomaganie, w prawo idzie ciężko...
Wszystko zaczęło się po wymianie prawej piasty w jednym z lokalnych warsztatów.
Auto przed wizytą skręcało poprawnie w obie strony, po wizycie jest tak jak pisałem wyżej.
Pod komputerem w innym warsztacie nie wykazało żadnych błędów. Mechanik mówił coś o spadkach napięcia w momencie obrotu kierownicą i próbie skalibrowania układu kierowniczego.
Znajomy, który też ma Merivę, mówi że to kwestia ustawienia/kalibracji zbieżności?

Obawiam się, że strzelił któryś z czujników.
Może możecie coś podpowiedzieć?

Odpowiedz
szmic Online
O jakich czujnikach strzelonych piszesz, skoro nie ma błędów, kalibracja to ustawienie czujnika kąta skrętu którą należy w Merivie wykonać po naprawach układu kierowniczego oraz po odpięciu aku., skalibruj i sprawdzisz, a spadek napięcia jest zawsze jak trzymasz na pełnym skręcie do oporu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2016, 08:39 przez szmic.)

Odpowiedz
maboroshi
Myślałem o czujniku skrętu, ale spróbuję kalibracji. Dzięki

Odpowiedz
maboroshi
Niestety kalibracja pomogła tylko trochę, nie obyło się bez podłączenia do komputera.
Okazało się, że konieczne było coś na kształt " przywrócenia ustawień fabrycznych" kierownicy. Teraz jeździ jak trzeba Smile

Odpowiedz
kulaunogi
Kalibracja pomaga tylko na początku, jeśli układ sam się rozkalibrował to świadczy to o początku końca czujnika skrętu.

Odpowiedz
kadmil
szmic a co mam zrobić jak mam start/stop i bez napięcia nie przekręcę "kluczyka" ? (zablokowana kierownica)

Odpowiedz
szmic Online
Kamil, nie wiem jak to jest przy start-stop ale z normalnym kluczem to też niekiedy trzeba pokombinować jak jest zablokowana kierownica, próbuj lekko kręcić w prawo lub w lewo tzn. na tą stronę co masz większy luz i uruchamiać startem

Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Corsa C_Meriva A}  Świeci się kontrolka wspomagania EPS pawel.d 11 678 21-12-2016, 19:49
Ostatni post: szmic
  {Meriva A}  Gdzie znajduje się zbiorniczek wspomagania KrzysiekS 11 10,017 28-10-2014, 02:03
Ostatni post: jacekZKL
  {Meriva A}  Opis rezystora dmuchawy szmic 0 1,278 13-08-2013, 09:29
Ostatni post: szmic

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości