Forum mamhOpla.com.pl

{Vectra C}  CIM - moduł kolumny kierowniczej - wymiana i programowanie


Mietas
Poniżej zamieszczam film prezentujący zakres czynności, jakie należy wykonać w celu wymiany modułu kolumny kierowniczej - CIM'u





Film dotyczy Vectry C, ale można go wykorzystać również w innych modelach Opla (Astra H, Signum, Zafira B), na filmie prezentowany jest również niejako przy okazji demontaż airbag w kierownicy, demontaż samej kierownicy oraz elementów współpracujących (manetek kierunkowskazów i wycieraczek).

Dla zainteresowanych jeśli uznają, że filmik jest niezrozumiały lub wolą mieć pod ręką załączam opis czynności demontażu kierownicy, poduszki kierowcy oraz modułu CIM krok po kroku wraz ze zdjęciami.

Po dokonaniu wymiany CIM konieczne jest jego programowanie, co można wg autora załączonego opisu wykonać samodzielnie znanym urządzeniem diagnostycznym.

Załączone pliki


.pdf   CIM - Programowanie.pdf (Rozmiar: 1.4 MB / Pobrań: 321)
.pdf   Demontaż kierownicy, airbag, modułu CIM.pdf (Rozmiar: 333.62 KB / Pobrań: 33)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2015, 20:45 przez HadeS.)

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz
Piotrus78
Witam

Chciałbym zapytać czy wymieniał Pan przy okazji modułu CIM
przyciski (rolki sterowania komputerem)?
Na jednym z forów przeczytałem że aby wymienić wspomniany
przycisk nie trzeba demontować poduszki airbag tylko wystarczy odkręcić
same przyciski sterowania komputerem/radiem.
Ponoć są one przymocowane na wkrętach do których dostęp jest od
strony deski rozdzielczej.

Szukałem takiego tematu na forum ale go nie znalazłem .

Samochód VECTRA C/SIGNUM po lifcie

Pozdrawiam
Piotr

Odpowiedz
HadeS
Administrator

Piotrus78 napisał(a):Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnieTak dokładnie jest, jeżeli jest sterowanie podłączane za pomocą wtyczki.

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz
szmic
Na tej fotce widać dokładnie wtyczki, sterowanie przykręcone jest na jedną śrubkę.

   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2014, 09:16 przez szmic.)

Odpowiedz
jacekZKL
A propos CIM i sterowania komputerem z lewych przycisków to u mnie działa to tak jakby coś było uszkodzone. Tzn. gdy światła sa zgaszone to sterowanie lewą rolką działa. Po zapaleniu świateł przestaje działać. Czytałem na forach że albo wiązka albo cim. Podobno pomaga przyciemnienie oświetlenia deski. Trochę się bawiłem ale nie pomogło. Ale też bałem się aku rozładować.

Odpowiedz
szmic
Jacek, jeżeli cała reszta tzn. klakson itd. działa poprawnie czyli nie ma typowych objawów CIMA, to może warto ściągnąć poduchę, metalową osłonę pod nią i sprawdzić połączenia.
   

Odpowiedz
jacekZKL
Boje się tego rozkręcać. Zmniejszyłem jasność wyświetlania i lewa rola zaczęła działać. Czytałem na forum astry że to taka wada wrodzona opla. Że wymiana wiązki i inne operacje nic nie dawały.

Odpowiedz
sewooo
Witajcie,
Mój moduł uległ awarii, naprawiłem go ale podczas montażu - w sumie nie wiem jak to się stało- wykrzywiłem dwa piny - raczej przez nieuwagę- niestety. W związku z tym kupiłem moduł o tych samych oznaczeniach EB i numerze 13165349, z tym że ten który przyszedł pocztą ma jeszcze w lewej manetce tempomat (ja w swojej viki nie mam). W związku z tym mam pytania:
1. czy moduł dawcy da się zamontować z tym tempomatem ?
2. czy mogę bezkarnie przełożyć stacyjki - czyli tylną część obudowy modułu.

Z góry dziękuję Wam za wskazania.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2016, 14:16 przez sewooo.)

Odpowiedz
HadeS
Administrator

musisz wiedzieć czy ten drugi cim jest wylogowany (lub w najgorszym wypadku mieć nr z CarPass), swój nr z CarPass, po zmianie musisz wszystko zaprogramować co występowało w Twoim samochodzie, kluczyki wprogramować, tempomat w tej sytuacji chyba też można "wprogramować",

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz
sewooo
Tak - ten CIM który kupiłem jest wylogowany i mam nr CAR PASS. Mój cim nie został wylogowany i już nie ma możliwości podłączenia go pod wiązkę samochodu ze względu na uszkodzone piny - więc nie znam CAR PASS. Chyba że da się go uzyskać w inny sposób.
Z zaprogramowaniem nie powinno być żadnych problemów pod warunkiem że samochód odpali i będę mógł podjechać do osoby zajmującej się programowaniem - próbowałem znaleźć osobę która podjechała by do mnie z kompem i zrobiła to na miejscu ale jak na razie bez powodzenia.
Nawiązując jeszcze do powyższego - mam dwa pytania:
1. Na zdjęciu nr 1 gdzie widać dwie obudowy modułu zaznaczyłem strzałkami czerwonymi kość, która występuje w CIMIe który kupiłem, a na moim go nie ma - jedynie jest kieszeń żeby ją tam wcisnąć - czy ktoś wie od czego ta kość jest?
2. NA drugim zdjęciu zaznaczyłem strzałkami koloru czerwonego wskazujące strzałki na obudowie oraz części ruchomej środkowej modułu - nie wiem czy te strzałki mają być zgrane czy jest to nie ważne. Z tego co pamiętam po zdemontowaniu mojego CIMA też ten środek mi się obrócił ale nie można go sobie tak po prostu obrócić z powrotem - czy zamontować ten CIM w takiej pozycji czy da się to jakoś ustawić? Środkowy element stawia dość mocny opór i nie chcę czegoś wyłamać obracając to na siłę.

[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie

[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie

dzięki za info

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2016, 18:11 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic
(05-01-2016, 17:46 )sewooo napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie

Odpowiedz
sewooo
Nie odpali nawet jak będzie mój kluczyk i moja stacyjka? hmm...
a co z tymi strzałkami i kością, które zaznaczyłem na zdjęciach ?
Z drugiej strony to dla mnie trochę dziwne że aż takie zabiegi trzeba zrobić żeby wymienić taki moduł.

Ok Panowie - zmontowałem to ustrojstwo - zmieniłem na moją stacyjkę, zamontowałem moduł w samochodzie i poskładałem pozostałe elementy. Potwierdzam co napisał szmic - auto nie odpala - wszystko na tablicy się ładnie świeci. Dodatkowo na wyświetlaczu pojawiło się auto z kłódką - po próbie przekręcenia stacyjki nie ma reakcji.
W obecnej chwili rozumiem, że zostaje jedynie programowanie ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2016, 16:53 przez sewooo.)

Odpowiedz
Mietas
Niestety ale pozostaje wszystko zaprogramować na nowo - na forum w tym temacie w #1 poście masz potrzebne do tego materiały

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz
sewooo
Dziękuję za odpowiedź. W kwestii obrócenia środkowego elementu z kablami od poduszki, to wystarczy przed obrotem zgodnie z ruchem wskazówek zegara, przycisnąć w stronę czujnika kąta skrętu - w tym miejscu kółko czujnika po prostu wypycha ten środkowy element i nie daje się go obrócić. Zatem z tym sobie poradziłem

Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Vectra C}  CIM - procesor MC68HC08AZ60 2j74y s5mkolo 4 101 03-01-2017, 12:35
Ostatni post: s5mkolo
  {Vectra C}  Moduł CIM tjonaszek 1 1,084 03-11-2015, 23:34
Ostatni post: HadeS
  {Vectra C_Signum}  Wymiana żarówek w reflektorach ksenon szmic 0 661 16-07-2015, 21:36
Ostatni post: szmic
  {Vectra C}  Wymiana sterownika silnika 19dth bezpiecznik1 8 4,072 08-11-2014, 19:30
Ostatni post: bezpiecznik1

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości