Forum mamhOpla.com.pl

{Vectra C_Signum}  Dołożenie Parktronika


Olek
Kilka osób zadawało mi pytania na PW odnośnie Instalacji Parktronika w Vectrze C.
Odpowiadam Smile :

Do instalacji oryginalnego parktronika jest potrzebny oryginalny parktronik     Big GrinBig Grin

Hehe, koniec żartów.

A więc.
Potrzebujemy:
osiem czujników parkowania (przód, tył )
moduł parktronika
instalację elektryczną
brzęczyk w podsufitce
przycisk w konsoli
kupa wtyczek i gniazd  



Jeśli instalacja nadwozia jest wyposażona w kabelki do parktronika (łącznie z wtyczkami ) to wystarczy dokupić instalację przednią i tylną czujników w zderzaki.
A w podsufitkę taśmę z reca pod głośniczek + głośniczek , oczywiście tylko jeśli nie ma w podsufitce.  Wink

Hm?....
Zacznijmy od pierwszej wiązki
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wiązka konsoli pulpitu. Smile


.pdf   Wiązka konsoli pulpitu.pdf (Rozmiar: 511.58 KB / Pobrań: 2)
  
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wiązka brzęczyków Smile


.pdf   Wiązka brzęczyków.pdf (Rozmiar: 191.5 KB / Pobrań: 1)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wiązka RECa Smile


.pdf   Wiązka Rec.pdf (Rozmiar: 276.26 KB / Pobrań: 1)

To na razie tyle, w następnym poście polecimy dalej Smile

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2016, 18:18 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Olek
Cześć
Czas na ciąg dalszy Smile

Na wstępie dodam schemat który umknął mi w poprzednim poście dotyczący podłączenia "ściemniania" . Smile
Standardowo jak prawie wszystkie przyciski w Vectrze kabelek szaro-żółty podłączamy do wspólnego przewodu idącego na pinu 17 w BCMie
You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

Teraz lecimy dalej .
----------------------------------------------------------------------------------------
Wiązka RECa CDN.


.pdf   Wiązka Rec CDN..pdf (Rozmiar: 585.27 KB / Pobrań: 0)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Podrążmy trochę temat CANu :dodgy:
Jeśli mamy Vectrę C lub Signum z siedzeniami elektrycznie sterowanymi, czyli z pamięciami to raczej na bank jest instalacja parktronika na gotowo.
Tylko się cieszyć z bajeru. Tu nie będzie problemu z CANem .

Jeśli ktoś z was dołożył siedzenia z pamięciami przed parktronikiem, to już mamy o czym gadać dalej  . SmileWink

A więc CAN w tym wypadku wygląda inaczej niż w wersji podstawowej a mianowicie tak jak na obrazku poniżej:

You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

Jeśli przetniemy Can blisko złącza   XR2 pin D8 to będziemy mieli blisko do  parktronika , będzie niskie prawdopodobieństwo pomyłki .
Nie będę tu wchodził za dużo w szczegóły , dodam tylko że tym razem trzeba się wlutować z CANem  parktronika między REC  i moduł siedzenia .
Chodzi o przewód idący od:
złącza REC XR2 pin   D8 --- kolor przewodu zielony z czarnym nadrukiem, przekrój 0,5mm, idący do złącza (pod siedzeniem kierowcy )  --- A22   pin 25
Przecinając ten kabelek, wlutowujemy jedną obciętą końcówkę do jednej z końcówek parktronika a drugi obcięty koniec do końcówki drugiego kabelka z parktronika.

Otrzymamy dwa nowe złącza przewodów CAN:
Idące z  XR2 pin D8 kabelka CANu parktronika idącego do XC21 pin 3
Idący z  A22  pin 25  kabelka CANu parktronika idącego do XC21 pin 1

chyba na ostatnim obrazku poniżej dobrze to widać.

You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

Przy okazji ostatniego obrazka w tym poście Tongue  , mamy jakby zaczątek następnej porady, czyli jak dołożyć fotele elektrycznie sterowane z modułami pamięci.
Can w fotelu już wiadomo jak podłączyć  Wink

I to by było na tyle, jeśli zauważycie gdzieś jakieś nieścisłości to dajcie znać - poprawię.
W końcu kto jest nie omylny?

Za powstałe szkody jak zwykle nie odpowiadam, wszelkie przeróbki robicie na własną rękę, jak by co, to nie ja   Angel .
Zaznaczam że jest to opis pod tytułem "Moje gdybanie" , dlatego radzę dwa razy się zastanowić niż potem żałować że się coś popsuło lub urwało  
.

Trochę zachodu jest z tym oryginalnym parktronikiem , co? Big Grin
A to jeszcze nie koniec walki .
Sorry za błędy Undecided

Narka

.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2016, 18:31 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Olek
Witam ponownie . Smile
W kolejnej części programu pod tytułem "Zrób to sam" . Big Grin

Użytkownik z innego Forum dnia 13 styczeń 2013 - 21:10 napisał:
Can można podpiąć pod reca, i nie trzeba ciągnąć kabla do przodu autka.
Bo mam 2 instalki pod parktronica i w
1 jest 1 can
a w 2 są 2 can
Gdzie dokładnie idzie ten przewód can do uec??


Opisałem jak jest w oryginale, oczywiście że nie trzeba ciągnąć nigdzie CANu (CAN po prostu już jest, trzeba go odszukać ) trzeba go po prostu przeciąć, miejsce jest obojętne, ważne żeby się dobrze wpiąć. Can w parktroniku jest jeden, tylko że jednym przewodem wchodzi a drugim wychodzi, to taka przelotówka między REC a UEC.

Dokładnie CAN który nas interesuje idzie między centralkami REC i UEC .
Konkretnie:
Od złącza REC XR2 pin D8 --- kolor przewodu zielony z czarnym nadrukiem, przekrój 0,5mm, idący do złącza (w komorze silnika) UEC --- XE1 pin 2
You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

Jeśli przetniemy Can blisko złącza XR2 pin D8 to będziemy mieli blisko do parktronika, a to oznacza że będzie niskie prawdopodobieństwo pomyłki .

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Po pewnym czasie okazało się że jednak nie potrafię dobrze opisywać Big Grin
Otrzymałem trzy pytania na PW odnośnie CANu, podobno tak skomplikowanie opisałem ten CAN że muszę się poprawić. Wink

Wstawiam jeszcze jeden obrazek przedstawiający różne warianty CANu, nie wiem jak można prościej.
Na obrazku widać wyraźnie że ten konkretny przewód CAN tworzy obwód zamknięty obojętnie w jakiej wersji występuje.

You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

W tym wypadku w CAN trzeba się wlutować a nie dolutować .
Jeśli ma być ORYGINALNIE to trzeba ciąć .

W nadwoziu występują jeszcze inne wiązki CANu, nas one w tym momencie nie dotyczą, interesuje nas ten konkretny pojedynczy przewód łączący REC z UEC

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dla przykładu Can potrzebny do działania czujników ciśnienia w oponach jest zamontowany w nadwoziu w zupełnie inny sposób.
Co prawda temat jest o Czujnikach parkowania ale wstawię tutaj obrazek CANu czujników ciśnienia tak dla porównania. Cool

You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

Tu wystarczy dolutować CAN do głównego przewodu CAN idącego :
Z REC do gniazda przy nogach kierowcy . Smile
Konkretnie:
Od złącza REC XR2 pin D9 --- kolor przewodu zielony z czarnym nadrukiem, przekrój 0,5mm, idący do złącza (przy nogach kierowcy ) --- X1 pin 97

Nic nie przecinamy ,wystarczy lekko zeskrobać izolacje z przewodu i dolutować w to miejsce pojedynczy przewód can, kolor przewodu zielony z czarnym nadrukiem, przekrój 0,5mm, idący na przykład ze złącza modułu ciśnienia, --- A157 pin 1

Z grubsza tak jak na obrazku powyżej , oznaczeń nie podałem, można sobie dopasować z opisu .

Na dzisiaj chyba starczy Big Grin , zostawmy trochę na potem Wink

Za powstałe szkody jak zwykle nie odpowiadam, wszelkie przeróbki robicie na własną rękę, jak by co, to nie ja
Zaznaczam że jest to opis pod tytułem "Moje gdybanie" , dlatego radzę dwa razy się zastanowić niż potem żałować, że się coś popsuło lub urwało .
Angel

Narka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2014, 16:33 przez HadeS.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
janko2771
A co z programowaniem ? gdzie Aktywować to cudo ?

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
Mietas
Aktywacja polega na zmianie opcji z Nie występuje na Występuje i można to zrobić przy pomocy interfejsu O-C

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2016, 12:11 przez Mietas.)

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
janko2771
w którym Module ? bo juz chyba wszystkie spawdziłem

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
Tylny moduł REC

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
Mietas
Nie pamiętam dokładnie, ale z pewnością trzeba wybrać Nadwozie, następnie Programowanie, powinny pokazać się wszystkie elementy wyposażenia i w wybranym zmienić jak napisałem wyżej - może być potrzebny CarPass

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
janko2771
Ale w Recu ? Carpass mam

w recu nie ma opcji parktronica

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2016, 14:18 przez janko2771.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
Mietas
Bardzo możliwe, musisz sam znaleźć podobne okno

   

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
janko2771
w tym miejscu jest aktywowany we wskaźnikach też parktronic reaguje na włacznik i na tym koniec nawet na wrzucenie wstecznego nie reaguje

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
Janko napisz co ty wogóle kombinujesz, oryginalnie wpięte jest w REC i tam się programuje, nie wiemy co dokładasz, może uniwersalny moduł, więc najpierw troszkę wyjaśnień.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
janko2771
nie wykazuje zadnych błedow w sumie to dziwne bo nawet jak nie była podciagnięta wiazka do sciany grodziowej to tez nie było zadnych błędów

oryginalny moduł PDC z Vectry C wszystko podączyłem według instrukcji cały komplet jest na Aucie

Vectra C 1.8 z18xe 2003r GTS

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2016, 14:32 przez janko2771.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Staff
szmic
Ok, to po kolei UEC, BCM, REC, dodam tylko od siebie że w życiu nie bawiłbym się w problemowy zestaw ori, dokładane zastawy są dużo tańsze, prostsze i szybsze w montażu, praktycznie wystarczy wpiąć w światło cofania, jedyny minus że w tej opcji nie ma kontrolki a przełącznik pominę bo działa wszystko od razu po wrzuceniu wstecznego.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2016, 14:43 przez szmic.)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
janko2771
konfiguracja Can mała prędkość ?
czy konfiguracja wariantów programu ?

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Vectra C_Signum}  Dołożenie przycisku sport Olek 4 6,506 11-02-2016, 20:40
Ostatni post: ntt
narzedzia {Tutorial/Manual}  Instalacja - dołożenie przycisku ESP w Vectra C_Signum Mietas 0 1,773 01-07-2015, 22:20
Ostatni post: Mietas
  {Vectra C}  Dołożenie tempomatu szmic 0 1,706 28-04-2014, 11:04
Ostatni post: szmic

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości