Forum mamhOpla.com.pl

Diagnostyka ELM327_Modyfikacja


szmic Online
Z uwagi na to, iż oplomaniacy posiadają w swoich garażach również pojazdy z grupy Fiat przedstawiam małą modyfikację interfejsu ELM 327, po której można połączyć się po linii CAN z nowszymi pojazdami z grupy Fiata. Modyfikacja wykonana została na interfejsie z softem V1.5, możliwa jest również na starszych softach 1.3-1.4. W załączniku brakuje wpisu o rozbiórce fejsu, więc wystarczy nożykiem do tapet lekko podważyć i ściągnąć naklejkę, mamy wtedy dostęp do czterech śrubek. Modyfikacja zastępuje adapter żółty (typ 3 wg oferowanych przez firmę Viaken)), który wymagany jest do wejścia w kolejne moduły w Fiacie Punto i Grande np. elektryczne wspomaganie kierownicy (diagnoza awarii czujnika kąta skrętu), dla fiata Bravo II oraz Croma takie połączenie realizowane jest za pomocą adaptera zielonego (typ 1 z Viakena).
Za pomocą takiej przeróbki w ELM oraz dodatkowego adaptera zielonego mamy możliwość pełnej diagnostyki oraz programowania w najnowszych fiatach po linii Can.
   

Załączone pliki


.pdf   MODYFIKACJA INTERFEJSU LM327.pdf (Rozmiar: 436.03 KB / Pobrań: 78)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-10-2016, 21:55 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic Online
W celu uzupełnienia postu powyżej (modyfikacji ELM) chciałbym przedstawić szerzej możliwości ELM327 z kilkoma programami, które są cokolwiek warte.
Więc, tak jak opisywałem w poradniku modyfikacji w przypadku pojazdów grupy Fiat, Alfa, Lancia (nowsze wersje programu mają dodatkowo kilka modeli SUZUKI) możliwości są duże z programem FiatEcuScan, czyli odczyt z wszystkich modułów (również po CAN), kasowanie błędów, adaptacje podzespołów, kalibracja czujników i co najważniejsze można sprawdzić przebieg z ECU.
Ostrożnie z kasowaniem jakichkolwiek ustawień czujników w tym programie ponieważ do powrotu są specjalne procedury bez użycia interfejsu.
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie
Dla innych pojazdów niż opisywana grupa powyżej nie jest wymagana modyfikacja interfejsu.
Kolejnym programem jest ScanMaster ELM, który posiada dużo gadżetów. W przypadku opla tylko kasowanie CHECK, kiepsko
z odczytem błędów, ale jest opcja sprawdzenia sondy (nie działa w każdym modelu), wypadania zapłonów i kilku innych rzeczy, zależy jak go sobie skonfigurujemy pod dane auto.
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie

Następnym ciekawym programem jest PCMSCAN, funkcje tak samo jak w ScanMaster, dodatkowo kilka fajnych funkcji np. "Dynamika - mierzenie mocy i momentu obrotowego", konfiguracja zegarów dla podglądu parametrów, zapis Live Data  itd.
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie 

Dobrym i szybkim narzędziem, oczywiście jeżeli potrafimy właściwie odczytać wskazywane wartości jest ScanTool.net.
Bardzo dobrze pracuje na canie w oplu (kilka screenów z tego programu bez podłączenia do auta).

[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie


[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie
Jak widać przy zastosowaniu odpowiedniego programu z interfejsem ELM327 można poradzić sobie z diagnostyką, plus wspomniany w innym poście SDPROG. Pomijam kilkanaście innych programów współpracujących z ELM327, szkoda na nie czasu (ograniczone możliwości, brak j. polskiego, problemy w połączeniu z pojazdem itd..) Interfejs potrafi również wykonać parę ciekawostek
w Fordach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2015, 20:07 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic Online
Kolejna modyfikacja interfejsu ELM 327 czyli obsługa MS CAN oraz HS CAN dla FORDA, umożliwiająca przełączanie między middle speed CAN a high speed CAN a to z kolei umożliwia dostęp do modułów takich jak: GEM, RCM, EATC, DDM, PDM, RDDM, RPDM, AHCM, PAM, ACU, SRM, BCM, PCM, TCM, HEC, EHPAS, HCM

Załączone pliki

.pdf   Modyfikacja ELM327 dla ford.pdf (Rozmiar: 1.12 MB / Pobrań: 14)


Przykładowe screeny z programu Forscan po wykonaniu modyfikacji (dodatkowo możliwa obsługa Mazdy)
   
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-06-2015, 10:24 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic Online
Podsumowanie w/w  modyfikacji.
Aby diagnozować grupę Fiat i Ford z przedstawionymi modyfikacjami potrzebujemy dwa interfejsy ELM327, jest jeszcze inne rozwiązanie z zastosowaniem tylko jednego interfejsu.
Wykonujemy drugą modyfikację ELM czyli pod Forda, oprócz diagnostyki całej gamy pojazdów zyskujemy możliwość podłączenia do Forda, Mazdy, Jaguara itd., dokupujemy trzy adaptery (cena 1 szt. 17,50zł) : adapter 1 (zielony), adapter 2 (czerwony), adapter 3 (żółty), które wymagane są do pracy z programem MES lub FES i w ten sposób na jednym interfejsie dodatkowo można obsłużyć całą grupę pojazdów Fiata (Alfa, Lancia, kilka modeli Suzuki).
Przykładowa fotka adapteru typ 3 (żółty)
   

Dla pojazdów grupy Fiat poniżej 2000 roku nie posiadających OBD2 tylko wtyk 3 pinowy potrzebny jest dodatkowy adapter, który wygląda tak:
   

Na razie temat ELM został wyczerpany do momentu sprawdzenia jego możliwości w innych grupach pojazdów. Przedstawione modyfikacje zostały sprawdzone i działają bez problemu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-06-2015, 19:22 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic Online
MaxiEcu, kolejny program działający z interfejsem typu ELM327
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie
Niestety najtańsza opcja programu z licencją OBDII ogranicza się do zwykłej diagnostyki i skasowaniu podstawowych błędów, pozostałe zakładki opel, seat itd..., są nieaktywne, licencję można przypisać do interfejsu lub komputera. Jak widać na powyższym screnie istnieje możliwość diagnostyki konkretnych marek. Przykład na AH:
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie

[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie
Obsługa opla do 2011r, można prawdopodobnie programować funkcje (brak możliwości sprawdzenia), licencja dla danej marki np. opel, to wydatek min. 200-230zł, pełna licencja dla obsługi wszystkich dostępnych marek ponad 500zł. Oprogramowanie działa z ELM firmy Mari:
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie
podczas testów udało się uruchomić MaxiEcu (licencja przypisana do komputera) bez problemów na zwykłym ELM327 z wersją V1.5, firma Mari oferuje również interfejsy typu MPM-COM, które są o wiele lepsze od ELM, oprócz opisywanego MaxiEcu działają z kilkoma uniwersalnymi programami typowymi dla ELM oraz obsługują niektóre programy ( starsze wersje) pod grupę VAG, BMW, Volvo, Reno.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2015, 22:44 przez szmic.)

Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Diagnostyka - CDP+ szmic 105 30,540 18-04-2017, 23:22
Ostatni post: szmic
  Diagnostyka Opel - Interfejs diagnostyczny - procedury aktywacji i programowania Mietas 16 25,152 08-02-2017, 23:57
Ostatni post: rafael1985
  Diagnostyka - SDPROG szmic 30 42,628 23-10-2016, 06:25
Ostatni post: ja37
  {Ogólny}  Diagnostyka Vpecker szmic 0 976 19-10-2016, 21:52
Ostatni post: szmic
  Diagnostyka - Autophix ES620 szmic 0 5,026 23-08-2014, 22:37
Ostatni post: szmic

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości