Forum mamhOpla.com.pl

Diagnostyka - CDP+


szmic
Wszystko zależy od tego co chcesz zrobić konkretnie, jeżeli przechodzi test prawidłowo nie powinno być problemu, jaką wersję FW wyświetla, na jakim programie sprawdzasz autocom, delphi, czy są zainstalowane wszystkie licencje np. diesel max., elektronika głowicy to jedna czy dwie płyty????
Można zmienić FW, sprawdzić na poprzedniej wersji programu itd...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2015, 11:56 przez szmic.)

Odpowiedz
lobuzbodzio
dzięki szmic za odpowiedź.
Już wiem w czym tkwił problem, ale mam pytanie czy ktoś posiada jakiś spis kodów by nie bawić się np potrzebowałem wyłączyć zamykanie drzwi po przekroczeniu prędkości ok 20km/h w audi a3 p8 i musiałem po kolei klepać kody by znaleś daną funkcję. choć włączenie świateł mijania po przekręceniu kluczyka banalnie proste. W vagu jest to prostsze i więcej info co i jak.
Pozdrawiam i dziękuję za wszelki info

Szmic a dlaczego ja nie mogę wejść w linki które ty zapodałeś pisze iż np konto zablokowane lub itpbrak uprawnień

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2015, 16:45 przez lobuzbodzio.)

Odpowiedz
szmic
W załączniku najnowsza wersja firmware głowic, dla programów WOW, Delphi

Załączone pliki


.rar   Wurth WoW Snooper Firmware 1521 W.Easy WOW.rar (Rozmiar: 1.88 MB / Pobrań: 21)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-12-2015, 22:54 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic
Pora podsumować temat głowic i rozwiać wszelkie wątpliwości, w załącznikach zalety i wady. Zacznę od komunikacji bluetooth, takie połączenie można sobie spokojnie darować, jest bardzo kłopotliwe, duże opóźnienie w połączeniu z pojazdem, niektóre odczytane parametry nie pokrywają się przez to ze stanem faktycznym. Teraz najważniejsze, czyli bzdury nt koloru płyt wewnętrznych, jak dla mnie nie ma to żadnego znaczenia zielony, niebieski , czy "ameliniowy" Smile ,  ważne jest aby jakość wykonania była dobra, a nie lutowana w "stodole", przykład takiej elektroniki przedstawiony jest w załączniku "A",  praktycznie w każdym modelu można trafić na taki bubel, najczęściej występuje w wersjach 1xPCB,  gdzie elektronika jest strasznie upchana (dwustronny montaż elementów), takie same bzdury krążą nt. przekaźników białe, czerwone NEC lub szare NAIS - Panasonic, wg katalogów wytrzymują to samo obciążenie. W kolejnych załącznikach znajdziecie różnicę pomiędzy płytami wewnętrznymi w wersjach V3 i V5. Odnośnie układu OKI, ma on zastosowanie w konkretnym modelu głowicy "D", jego brak w pozostałych głowicach nie przesądza o nie wykonaniu połączenia z BMW czy Fordem,  problemy mogą wystąpić z konkretnym modułem ( z silnikiem łączyło bez problemu ). Trzeba być świadomym, że urządzenie jest uniwersalne, przy takiej dużej ilości obsługiwanych marek  może zdarzyć się, iż nie będziemy mogli połączyć się z danym modułem, więc nie warto gorączkować się z tego powodu i tak możliwości diagnostyki są spore. Aktualizacja firmware zawsze coś poprawia, wykonanie tylko przy podłączeniu do pojazdu - wymagane jest zasilanie głowicy przez OBD II. Połączenia pojazdów wyposażonych w magistralę CAN działa świetnie, natomiast zapis live data na kartę micro SD wypada tak sobie. Odczyt, kasowanie błędów, podgląd parametrów, programowanie niektórych funkcji działa perfekcyjnie. Tyle w temacie, nie ma urządzeń tego typu działających w 100%, oryginalne głowice również mają swoje wady.
Powyższy materiał ma charakter informacyjny. Posiadanie nielegalnego oprogramowania i urządzeń z nim współpracujących jest karane i podlega karze grzywny, ograniczenia wolności, zarekwirowania sprzętu, na którym nielegalne oprogramowanie jest zainstalowane itd...

Załączone pliki


.pdf   Głowica A.pdf (Rozmiar: 257.61 KB / Pobrań: 30)
.pdf   Głowica B_C.pdf (Rozmiar: 520.15 KB / Pobrań: 30)
.pdf   Głowica D.pdf (Rozmiar: 565.83 KB / Pobrań: 31)
.pdf   Głowica E_F_G.pdf (Rozmiar: 589.51 KB / Pobrań: 30)
.pdf   Głowica H.pdf (Rozmiar: 242.25 KB / Pobrań: 28)
.pdf   Oryginalne głowice diagnostyczne.pdf (Rozmiar: 337.23 KB / Pobrań: 28)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2016, 11:42 przez szmic.)

Odpowiedz
EiES
Witam. Ja mam takie małe pytanko odnośnie samego oprogramowania - po instalacji i wejściu w zakładkę licencji mam przy "aktywowanych numerach seryjnych" ograniczenia w liczbie 5 - czy dobrze rozumiem,że mogę 5 razy aktywować numer seryjny czy to program ma jakieś 5 ograniczeń względem dostępności funkcji ? Załączam screen Smile

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2016, 20:52 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic
Nie ma żadnych ograniczeń, można dodatkowo uaktywnić turbo charger i diesel max

Odpowiedz
EiES
Udało mi się uaktywnić te dwie dodatkowe opcje. Myślałem, że to jakaś poważna operacja ale okazało się banalnie proste Wink Mimo wszystko dzięki za pomoc Smile

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2016, 12:42 przez Mietas.)

Odpowiedz
szmic
W załączniku krótki opis najnowszego modelu głowicy ze zmienioną nazwą Multi Vehicle Diag

Załączone pliki


.pdf   MVD.pdf (Rozmiar: 274.65 KB / Pobrań: 32)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2016, 22:25 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic
Kolejna nowość w głowicach diagnostycznych z nową elektroniką, fotki + krótki opis w załączniku

Załączone pliki


.pdf   WS.pdf (Rozmiar: 425.42 KB / Pobrań: 25)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2016, 21:52 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic
Z ostatnich nowości w głowicach,  wprowadzono nową  obudowę oraz z aktualizowano oprogramowanie do wersji 2015.3 reszta bez zmian;
[IMG=Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany]Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany[/IMG] Zarejestruj mnie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2016, 21:04 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic
Po testach programu 2015.3  rozczarowanie, liczyłem że będą pojazdy z 2015 roku a tu nic. Podam przykłady na oplu:

Wersja programu 2014.3:
Opel AJ obsługa do 2014
Opel Zafira C widnieje w spisie - brak możliwości sprawdzenia przy diagnostyce

Wersja programu 2015.3
Opel AJ obsługa do 2012
Opel Zafira C - brak

Wersja programu 2015.1
niby lepiej z bazą, ale posiada błędy których nie ma w samochodzie tzn. po podłączeniu do pojazdu prawie w każdym module wyświetla od razu kilka błędów
typu "0000 nieznany kod błędu"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W załączniku kilka informacji dot. nowej wersji z  niespodziankami jakie czekają na użytkownika.
Pojawiła się nowa poprawiona i stabilniejsza wersja elektroniki V8 - pracuje szybciej niż poprzednie wersje

Załączone pliki


.docx   Uwagi do wersji 2015.docx (Rozmiar: 13.48 KB / Pobrań: 15)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-10-2016, 10:05 przez szmic.)

Odpowiedz
szmic
W załączeniu mały poradnik, aby nie trafić na bubla

Załączone pliki


.pdf   Poradnik CDP.pdf (Rozmiar: 442.28 KB / Pobrań: 26)

Odpowiedz
xxxprzemo
(24-09-2016, 13:38 )szmic napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
Hej Szmic
Widze ze sie specjalizujesz w tych interfejsach CDP+
Kupilem taki u interfejs jak w zalaczonym zdjeciu. Wersja 2015.r3 co jak sam wyzej napisales jest lipna wersja... bo to tak naprawde 2013.r3... ale trudno nie bede sie juz dochodzil ze sprzedawca.
Jak testuje urzadzenie to wyskakuje mi informacja 
Sprzet - DS100e (new vci)
numer seryjny - 100251
eOBD - 115
wersja programu - 1513

Jak myslisz to jest bubel czy w miare ok?
Laczyc sie laczy z autami i nie zauwazylem jakiegos wiekszego problemu ... z kodowaniem narazie tak naprawde nie mam jeszcze doswiadczenia.
Ale pomyslalem zeby przejsc na wersje ostatnia prawdziwa 2015.R1. Co mam zrobic z firmware? Czy bedzie ta glowica poprawnie dzialac z oprogramowaniem 2015.R1? Pytam zanim kupie bo za instalke i za aktywacje bede musial zaplacic Smile

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
szmic
Głowica jest identyfikowana prawidłowo, jedynie fw 1513 ogranicza do korzystania tylko z programów o których piszesz, (fw można zawsze zaktualizować - oczywiście trzeba dać właściwe i pewne aby nie uszkodzić sprzętu, sposób aktualizacji jest dość prosty), zamiana na 2015.1 też nie jest dobrym rozwiązaniem ponieważ baza w cale nie jest lepsza od tego co masz a oprócz tego są błędy (post 26) i nie ma co liczyć na pojazdy z 2015 przynajmniej w sekcji opla, reszta marek też nie wypada najlepiej (są pełniejsze wersje wspomniałem o tym w załączniku, sprzęt działa na siedmiu różnych programach, ale nie będę rozpisywał się o co chodzi)) dobry wybór to 2014.3, czy to jest bubel - nie wiem, można to stwierdzić po wersji elektroniki, jak łączy się to nie ma czego szukać, proszę nie sugerować się samą obudową, pełne info jest przedstawione w załącznikach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2016, 09:19 przez szmic.)

Odpowiedz
xxxprzemo
(13-10-2016, 08:38 )szmic napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mniePowiem Ci Szmic w takim razie ze mnie zmartwiles .... :Smile niespodziewalem sie az tak duzego ograniczenia z racji tego firmware. 
Powiedz mi czy dobrze zrobilem i czy moge w takim razie korzystac z wurth wow 5.00.8? Poniewaznie skopiowaem firmware z delphi 2015.r3 i wkleilem do firmware od wow.... program sie wlacza i normalnie wykrywa moduly w aucie. Wiec dziala chyba poprawnie. 
W takim razie mowisz ze nie ma sensu instalowac na komputerze 2015.R1 tak? Lepszym wyborem bedzie po prostu zainteresowanie sie wersja 2014.3?  
No dobra a co z firmware? Czy moge pozostac przy aktuwalnym czy bedzie konieczka aktualizacja? Czy nie wystarczy tylko skopiowanie plikow katalogu firmware i wklejenie do firmware z wersji 2014.3? 
sugerujac sie tym filmikiem You are not allowed to view links. Register or Login to view. jesli bede mial niewlasciwe firmware to wyskoczy mi blad podczas robienia testu tak? 
Co do eletroniki to zorietowany jestes dokladnie w tym temacie? Bo jak cos to moze rozkrece obudowe i zrobie fotke i wrzuce Smile
co pliku pfd to niestety nie moge scaignac bo mam w dalszym ciagu zbyt malo postow na forum Smile

Odpowiedz

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Diagnostyka - SDPROG szmic 30 38,339 23-10-2016, 06:25
Ostatni post: ja37
  {Ogólny}  Diagnostyka Vpecker szmic 0 423 19-10-2016, 21:52
Ostatni post: szmic
  Diagnostyka ELM327_Modyfikacja szmic 4 4,504 04-08-2015, 19:58
Ostatni post: szmic
  Diagnostyka Opel - Interfejs diagnostyczny - procedury aktywacji i programowania Mietas 14 23,212 09-04-2015, 12:36
Ostatni post: hernanc82
  Diagnostyka - Autophix ES620 szmic 0 4,388 23-08-2014, 22:37
Ostatni post: szmic

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

wasilek, 2 gości