Forum mamhOpla.com.pl

{Astra H}  Trzęsąca kierownica.


pavvelll
Ponad 110km/h trzęsie się kierownica, drży całe auto. Czasem te dwa zjawiska występują razem czasem osobno, a czasem w ogóle jest ok i nic nie drga. Kierownica drga dość lekko, gdy ją mocniej ścisnę to przestaje. Jadąc z górki to drgania się nasilają, w zawieszeniu nic nie stuka. Im szybciej jadę tym mocniej drga i nie przestaje przy dużych prędkościach, chociaż w zeszłym roku przy 150km/h drgania ustawały..
Co zrobiłem:
1. Sprawdzenie auta na trzepakach, sprawdzenie zawieszenia na podnośniku, poduszek silnika, plastikowej osłony silnika od podwozia.
2. Wyważenie kół 2x, zmiana na inny komplet kół.
3. Wymiana tarcz i klocków z przodu.
Zrobiłem z tymi objawami jakieś 50 tys. km. nic się nie nasila nic nie zaczęło stukać, a dodatkowo rozregulowała się zbieżność zaczęło ściągać auto na prawo. Pomocy.

Odpowiedz
malerikula
wymień łączniki stabilizatora

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2016, 23:10 przez malerikula.)

Odpowiedz
pavvelll
Ale nie stukają, nie ma na nich luzów.

Odpowiedz
malerikula
kolega też tak miał nie miał luzów tylko drgało przy 140 wymienił i spokój

Odpowiedz
pavvelll
Wymieniłem. Lusterko nie drga, plastiki nie trzeszczą, kierownica spokojna. Przejechałem tylko kawałek jutro w trasie się upewnię.

Odpowiedz
pavvelll
Jak wjechałem na autostradę znowu kierownica zaczęła drżeć, ale zaobserwowałem, że przy lekkim hamowaniu drży bardziej, przy przyspieszaniu mniej, występuje to przy ponad 100km/h. poniżej tej prędkości jest wszystko ok.

Odpowiedz
pavvelll
Przeguby, półosie, piasty...? Podobno łożysko może powodować drgania jednocześnie nie hucząc

Odpowiedz
HadeS
Administrator

Niestety wszystko o czym piszesz może powodować takie efekty.
Ja bym zrobił jeszcze taki test (pomimo wyważania), zamienił koła (tył z przodem) i zobaczył czy są jakieś zmiany.
Powodów może być masa, od krzywych półosi, przez złe oczyszczenie powierzchni styku tarcz z piastą, po felgi.
Miałem tak kiedyś w aucie, wyważane koła z 3 razy i dalej trzęsło, przetrzepane wszystko - trzęsło. Założyłem na chwile koła znajomego i ... przestało....

--


You are not allowed to view links. Register or Login to view.  You are not allowed to view links. Register or Login to view.
Odpowiedz
artb
Wyważanie ok,ale mogą być walnięte opony i też będzie drżało.Sprawdź czy na bokach opony nie ma czasem poprzecznych nierówności,mogą być wadą producenta lub wjechania w dziurę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2016, 08:35 przez artb.)

Odpowiedz
szmic
No nie wiem , w pierwszym poście napisał że podmieniał na inny komplet kół

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2016, 08:46 przez szmic.)

Odpowiedz
pavvelll
Byłem na geometrii bo okazało się że prawe koło mam cofnięte o 0,5cm, geometria wyszła ok, To cofnięcie mierzyłem miarką może auto trochę krzywo stało... diagnosta uparł się, że mi koła wyważy ( u niego jeszcze nie wyważałem) stwierdził, że opony trochę biją - zdjął obrócił, założył ponownie. Po wyjechaniu od niego drżenia znacząco zmalały. Coś mnie tknęło założyłem koła z jeszcze innej astry i auto jedzie jak po szynach. Okazało się, że mam walnięte opony na kołach letnich na obu osiach i na zimowych blaszakach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2016, 18:04 przez pavvelll.)

Odpowiedz
jacekZKL
Ja miałem podobny efekt z powodu krzywej felgi prawy przód oraz niewyważanych kół od nowości. Na szczęście turek nie ukradł nowego zapasu, który został podmieniony. Drgania kierownicy przy hamowaniu spowodowane były pokrzywionymi tarczami z przodu. Czytałem kiedyś że rdza puchnąc na piastach pod tarczami wypycha je powodując to że ustawiają się one bijąc na boki, co przy hamowaniu wywołuje drgania na kierownicy.

Odpowiedz

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości