Forum mamhOpla.com.pl

{Corsa D}  Blokowanie hamulców


pimpek
Witam ekipę. Problem jak zwykle z opelkiem. Żona skarżyła się ostatnio na brak mocy. Wsiadłem do auta i rundka po mieście. Faktycznie ociężale. Zauważyłem twardy pedał hamulca. Dotknęłam tylnich bębnów i były letnie, natomiast tarcze mnie poparzyły. Znalazłem taki oto wpis na innym forum, co o tym myślicie, czy jest to możliwe? Auto postali około 2 godzin w cieniu i jest już Ok. You are not allowed to view links. Register or Login to view. Może ktoś z was miał podobną przygodę i rozwiązał problem.

Dodam ze hamulce przejżałem ,tłoczki chodzą, jażma nie poblokowane. Klocki i tarcze Ok. Poziom płynu w normie. Gwałtowne hamowanie i abs działa prawidłowo.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
szmic
cyt." Usterką jest blok pedałów, jest tam pewien tłoczek, który oryginalnie nie jest smarowany i potrafi się przyciąć co powoduje hamowanie podczas gdy pedał jest strasznie twardy"

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pimpek
Rozumiem ze chodzi o te część.You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
szmic
Tj cały blok i wew. na hamulcu niby jest tłoczek, nie widzę w katalogu aby występował osobno

You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
pimpek
Paweł czy mógłbyś mi wskazać gdzie znajduje się ten tłoczek. Kupiłem ten blok hamulca, ale oglądam całość i nic nie widzę. Żadnego tłoczka.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
szmic
Nie wiem o co tu biega bo znikają mi zdjęcia z forum, zdzwonimy się, w DE była akcja serwisowa na wymianę całości

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
malerikula Online
Witam w załaczniku  procedura wymiany

Załączone pliki


.rar   Corsa d 2007.rar (Rozmiar: 427.13 KB / Pobrań: 11)

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania: szmic
pimpek
Jestem po wymianie bloku. Kurde, nie było łatwo, w plikach jest trochę bałaganu, wiele rzeczy nie trzeba rozkręcać, nie wiem po co i na co to tam jest. Ale do rzeczy, blok wymieniłem ale przed wymianą poszedłem krok dalej, wyciągnąłem tzw ”tłoczysko”,są tam na pedale dwie plastikowe tuleje w których pracuje pedał hamulca. Przeszlifowałem je papierem  tak aby pedał pracował naprawdę lekko. Spryskałem smarem i zmontowałem do kupy. Teraz czas na testy. Zobaczymy, upały idą. Dam znać.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
szmic
Hmm, nie wiem czy dobry pomysł ze szlifowaniem i smarem, broszura serwisowa informuje że nie powinno się tego robić, pewnie dlatego wymieniali cały blok, no cóż poczekajmy na efekty, w sumie taki zabieg można było zrobić na starym bloku

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości