Forum mamhOpla.com.pl

{Astra H}  Klimatyzacja i jej zachowanie


dawii90pl
Witam.
Mam pytanie do was odnosnie funkcjonowania climatronika. Po wlaczeniu klimy po paru sekundach wlacza sie wentylator i to na najwyzszym biegu tak wnioskuje po dzwieku. Wentylator ten wlacza sie cyklicznie. Wlaczy sie pochodzi 2-4sek i wylacza przerwa 5-6 sekund i znowu. Dzieje sie tak na postoju i podczas toczenia sie w korku. 
Moje pytanie do Was czy tak ma to wygladac?

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Mietas Online
O którym wentylatorze mówisz? O tym w komorze silnika przed chłodnicą cieczy chłodzącej czy o wentylatorze nawiewu powietrza?
U mnie tego w komorze silnika praktycznie prawie nie słychać, natomiast ten drugi włącza się w zależności od temperatury, jeśli auto jest nagrzane to po włączeniu zapłonu on startuje i przewietrza kabinę, pracuje czasem nawet na najwyższych obrotach a po schłodzeniu kabiny zwalnia lub nawet przerywa pracę, włącza się ponownie po osiągnięciu ustawionej temperatury, jego pracą steruje panel climatronika

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
dawii90pl
(10-07-2018, 15:14 )Mietas napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
Przepraszam za brak sprecyzowania. Chodzi mi o wentylator na chlodnicy cieczy. Dodatkowo co jakis czas slychac cykanie tak jakby zalaczanie sprezarki szczegolnie przy ruszaniu badz toczeniu sie slychac to i czuc lekkie szarpania.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Mietas Online
Sądzę, że problem tkwi w oporniku silnika wentylatora

68 45 782     93180051   -OPORNIK, SILNIK WENTYLATORA

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Kluska
Witam

na 99% padł pierwszy bieg wentylatora w komorze silnika, czyli padł opornik/bezpiecznik termiczny tak jak pisze @Mietas, wentylator pracuje jedynie na drugim biegu, a że przy włączonej klimatyzacji na postoju potrzeba schłodzić czynnik więc wentylator załącza się cyklicznie, podczas jazdy wentylator raczej nie pracuje, wystarczający jest przepływ powietrza wytworzony powietrzem opływający grill .
Napraw ten opornik/bezpiecznik termiczny, gdyż rozwalisz sprzęgło w kompresorze klimatyzacji
miałem podobnie, podjechałem do elektromechanika, 10 minut ±20 zł i po problemie, a o problemie powiedział mi gościu u którego robiłem serwis klimatyzacji.

-- 
Pozdrawiam
Krzysiek
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
soszo99 Online
Nie mowię, że się na tym znam ale sprężarka cyka, wentylator fika. A ilość czynnika jest ok?

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Kluska
gdyby było  mało czynnika to sprężarka by się nie załączyła
ja też nie jestem ekspertem, ale po opisie obstawiam opornik/bezpiecznik termiczny o którym pisał @Mietas, miałem identyczne objawy i padł dokładnie bezpiecznik termiczny, tylko że u mnie ten opornik jest zintegrowany z wentylatorem, czyli wymiana całego wentylatora a to już koszt min. 300 zł, a elektromechanik wlutował nowy bezpiecznik termiczny i wentylator ożył, dział już tak ok 2 lat

EDIT:
zaznaczyłem gdzie znajduje się ten opornik
You are not allowed to view links. Register or Login to view.

EDIT_2:
nie spojrzałem, ale ten opornik który @Mietas podał znajduje się w kabinie pasażerskiej i jest od wentylatora dmuchawy, a nie od wentylatora chłodnicy klimatyzacji/cieczy chłodzącej (dodatkowo jest od klimatyzacji manualnej, w climatornik występuje 18 08 441 90512510)

-- 
Pozdrawiam
Krzysiek
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
szmic Online
podpiąć fejsa i sprawdzić w testach czy działają wszystkie biegi went., tak namieszaliście w poście że ciężko wywnioskować o co dokładnie chodzi, proponuję zajrzeć tu:
You are not allowed to view links. Register or Login to view.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
malerikula
Co do kwesti bezpiecznika i opornika to zasadnicza rożnica. Tak jak Szmic napisał pierwsze sprawdzić fejsem biegi wentylatora chłodnicy wody.Co do bezpiecznika termicznego to: powoduje natychmiastową przerwe w ukł. a  opornik może powodować prace na 2, 3 biegu.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Jacek2308
Tak przeczytałem historię postów i......wydaje mi się, że poza podpowiedziami kolegów w zakresie testów biegów wiatraków itd. to trzeba się zastanowić czy po prostu wszystko jest ok i właśnie tak ma być ? Bo skoro piszesz, że dzieje się to cyklicznie w korku i na postoju to jest to normalne, że jak temp. cieczy jest za wysoka to włączają się na chwilę wiatraki podobnie z sprężarką klimy jak steruje ją klimatronik. Jeżeli ww. wiatraki włączają Ci się niezależenie czy jest auto zimne czy ciepłe to faktycznie jest coś źle. Jednakże jeżeli dzieje się to dopiero jak silnik jest nagrzany i włączają się dopiero wtedy to moim zdaniem jest wszystko ok.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Kluska
(11-07-2018, 14:05 )malerikula napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mniepo załączeniu klimatyzacji wentylator włącza się niemal natychmiast, pierwszy bieg (kiedyś 2), a sprężarka chodzi cały czas, jak u siebie włączę klimatyzację, to wentylator i sprężarka działa cały czas. Po zatrzymaniu się wentylator załącza się po chwili, gdyż podczas jazdy powietrze opływało chłodnicę klimatyzacji i wentylator nie wymuszał przepływu powietrza przez chłodnice. Nie wiem jak u innych ale u mnie jak auto stoi na w korku lub na postoju to żeby załączał się wentylator to schłodzenia cieczy chłodzącej to nie są przerwy kilku sekundowe.

Do autora @dawii90pl, podepnij interfejs a jak nie masz możliwości to uruchom silnik - włącz klimatyzację otwórz maskę i zaobserwuj jak często załącza się wentylator, później wyłącz klimatyzację i też obserwuj czy wentylator załącza się z taką samą częstotliwością

Miałem podobne objawy co u Ciebie, wymieniono bezpieczni termiczny i działa.

tutorial podany przez @szmic tyczy się Z16XEP, w XER jest inny, nie mam zdjęcie gdy ja szukałem rozwiązania
wygląda bardzo podobnie do (zdjęcie pochodzi z elektroda.pl)
You are not allowed to view links. Register or Login to view. Zarejestruj mnie

-- 
Pozdrawiam
Krzysiek
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
dawii90pl
Witam ponownie.
Dziękuje serdecznie za zaangażowanie się.
Właśnie jestem po teście op-comem.
Faktycznie nie startuje 1-szy bieg wentylatora.
Zaraz wezmę się za sprawdzenie przekaźnika oraz bezpiecznika.

Jeśli chodzi o ten bezpiecznik termiczny to w którym on się miejscu znajduje?
On jest w kostce podpięcia do wentylatora , dobrze wnioskuje?

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Kluska
tak
na zdjęciu wyżej jest koloru „czerwonego”
można bez wyjmowania wentylatora dostać się do tej kostki, wystarczy odkręcić śrubki, najlepiej od dołu, a przewód wyciągnąć do góry, wtedy zdjąć tą metalową osłonkę, oczyścić styki, wlutować nowy bezpieczni i po problemie

-- 
Pozdrawiam
Krzysiek
Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
dawii90pl
(11-07-2018, 14:48 )Jacek2308 napisał(a): You are not allowed to view links. Register or Login to view.Aby widzieć załącznik musisz być zalogowany
Zarejestruj mnie
Dzieje się tak też na zimnym silniku. Kwestia niecałej minuty od odpalenia i wentylator już cyklicznie zaczyna się uruchamiać. Nie startuje wcale po załączeniu klimy bieg 1. Wentylator załącza się odrazy na drugi bieg na kilka sekund i gaśnie i tak w kółko. Tak jak wspominałem wyżej robiłem test op-comem i po wyzwoleniu funkcji nie załącza się bieg 1 wcale.Zastanawiam się czy faktycznie nie jest walnięty któryś bezpiecznik bądź przekaźnik od biegu pierwszego wentylatora. Ale sprawdzaniem tego zajmę się jutro. Pytanie do w jaki sposób można sprawdzić przekaźnik czy nie jest walnięty bez zakupu nowego.

Mam jeszcze jedno pytanko ponieważ chciałbym sprawdzić ciśnienie czynnika podczas pracy w OP-COM jest to możliwe? Jeśli tak ktoś mógłby mnie pokierować gdzie to jest? Byłbym wdzięczny. Smile

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
Mietas Online
Można sprawdzić za pomocą O-C, jeśli dobrze pamiętam w zakładce Nadwozie, w nowym oknie zakładka ECC i na koniec Lista diagnostyczna - na którejś pozycji będzie parametr ciśnienia

You are not allowed to view links. Register or Login to view.You are not allowed to view links. Register or Login to view.



Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Astra H}  quick heat - grzałka, warunki jej włączenia hernanc82 6 2,001 31-01-2017, 00:08
Ostatni post: malerikula
  {Astra G_Zafira A}  Uszczelnienie nagrzewnicy z klimatyzacją - wymiana o-ringów artb 3 5,906 09-06-2015, 11:53
Ostatni post: Mietas
  {Astra H_Zafira B}  Panel sterowania klimatyzacją, ogrzewaniem i wentylacją - opisy złącz Mietas 0 3,014 10-07-2014, 18:45
Ostatni post: Mietas
  {Zafira B}  Klimatyzacja - odprowadzenie skroplin Kuleczka 2 2,745 27-05-2014, 12:34
Ostatni post: Kuleczka

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości