Forum mamhOpla.com.pl

{Zafira B}  Cieknący olej i katastrofa na autostradzie

itepe
Witajcie!
W piątek spotakał mnie bardzo przykra przygoda na autostradzie, ale po kolei...
Zaczął mi ciec olej w okolicy alternatora, ale dokładnie nie wiem skąd, nie jestem mechanikiem Wink Ponieważ plama robiła się duża i dość szybko, to OK, trzeba szybko do mechanika (ŁÓDŹ). Ponieważ zmieniłem miejsce zamieszkania udałem się do warsztatu na sąsiedniej ulicy, który jest tam od lat i zawsze sporo klientów. Diagnoza - simering cieknie i trzeba wymienić. Wymienili. Odebrałem auto, pojechałem...
Po 30 km na autostradzie zapala się kontrolka poziomu oleju - może nieco mało dolałem, ale na wszeli wypadek zwolniłem do 100 i ~2kRPM, zatrzymuję sie na MOPie, a tu niespodzianka - cały spód zalany olejem, z silnika olej sie wylewa, nie cieknie, nawet tyla szyba okazała się zachlapana olejem... Laweta, szybka diagnoza - wał wypchnął simering.
I tu już mi coś śmierdzi - starego, zużytego nie wypchnął a nowy mu się udało? Niepokoi mnie wcześniejsze stwierdzenie mechanika, że był "jakoś dziwnie założony", choć ponoć był jeszcze oryginalny. Co myślicie, są możliwe aż takie luzy osiowe na wale, żeby w ciągu 2h i 30 km wypchnąć simering?
Tak czy siak, po nieusunięciu usterki muszę to skonsultować z innym warsztatem...

Krzysiek

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
szmic Online
Jakie auto, bo w profilu masz dwa, mechanik źle założył i tyle

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
itepe
Racja, racja!
Zafira B 1.9 CDTI Z19DT

Tez mi się tak wydaje, bo szefa nie było, a jak gadałem z nim rano to już nie twierdzili, ze to te luzy spowodowały...
Boje sie tylko czy z samym silnikem teraz problemu jakiegos nie będe miał, kiedy na autostradzie to mi się stało...

K.

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
szmic Online
Piszesz ze po drugim razie była laweta, więc nic nie powinno się stać z silnikiem

Odpowiedz }
Otrzymane podziękowania:
itepe